رشد ۱۸ درصدی انتشار صکوک در سال ۲۰۱۹
سه شنبه, 14 مرداد 1399 10:58 صکوک ابزارمالی اسلامی مالی اسلامی اوراق اسلامی بانکداری اسلامی 960

دولت ها و شرکت های خصوصی در جهان مجموعا ۱۴۵.۷۰ میلیارد دلار از طریق انتشار اوراق مالی اسلامی تامین مالی شدند و این بالاترین حجم صکوک منتشره سالیانه از ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹ است.

به گزارش ایبِنا به نقل از IIFM در سال ۲۰۱۹ میلادی، دولت ها و شرکت های خصوصی در جهان مجموعا ۱۴۵.۷۰ میلیارد دلار از طریق انتشار اوراق مالی اسلامی تامین مالی شدند و این بالاترین حجم صکوک منتشره سالیانه از ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹ است.

 

 

 

 

 

بر اساس این گزارش، نقش شرکت های دولتی و خصوصی کشورهایی نظیر مالزی، اندونزی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در رشد حجم صکوک منتشره در سال ۲۰۱۹ چشمگیر است.

حجم صکوک منتشره بین المللی در سال ۲۰۱۹ به بالاترین مقدار خود از زمان آغاز به کار بازار صکوک (۲۰۰۱) یعنی بالغ بر ۳۸.۴۷ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال پیش از آن ۱۶.۶ درصد رشد داشته است. همچنین، حجم صکوک منتشره داخلی با ۱۸.۹ درصد رشد به ۱۰۷.۲۶ میلیارد دلار رسید که کشورهایی نظیر مالزی با ۵۴ میلیارد دلار، عربستان سعودی با ۱۸.۹۰ میلیارد دلار و اندونزی با ۱۷.۳۰ میلیارد دلار بیشترین سهم را در آن داشتند.

بر اساس این گزارش، بازارهای مالی جهانی تحت تاثیر شیوع ویروس کوید ۱۹ قرارگرفته اند که می تواند تاثیرات مقطعی بر بازار صکوک داشته باشد. با این حال، با توجه به ویژگی های خاص صکوک، پتانسیل بالایی برای استفاده از این ابزار جهت تامین مالی پروژه های اجتماعی، زیست محیطی و آموزشی وجود دارد.

انجمن مالی اسلامی ایران/

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید