آخرین جزئیات چگونگی فروش سهام عدالت از زبان سخنگوی ستاد راهبردی سهام عدالت
سه شنبه, 06 خرداد 1399 11:38 سهام عدالت فروش سهام عدالت روش مستقیم مدیریت سهام عدالت جزئیات فروش سهام عدالت 939

آن دسته از مشمولان سهام عدالت که دارای کد بورسی هستند، خودشان می‌توانند از تاریخ ۱۰ خردادماه به فروش سهام اقدام کنند و نیازی به مراجعه به شعب بانکی نیست.

حسین فهیمی به تشریح جزئیات فروش سهام عدالت پرداخت و با بیان اینکه فروش سهام عدالت از ۱۰ خرداد آغاز می‌شود، تاکید کرد: آن دسته از مشمولان سهام عدالت که دارای کد بورسی هستند، خودشان می‌توانند از تاریخ ۱۰ خردادماه به فروش سهام اقدام کنند و نیازی به مراجعه به شعب بانکی نیست.

این روزها در حالی اخبار پیرامون آغاز فروش سهام عدالت به گوش می‌رسد که تازه‌ترین موارد، امکان فروش بخشی از سهام مزبور را دارد؛ به طوریکه وزارت اقتصاد و دارایی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمامی دارندگان سهام عدالت که قصد فروش قسمتی از سهام خود را دارند، می‌توانند از روز سه‌شنبه (۶ خرداد) به شعب بانک‌هایی که قبلاً در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی معرفی کرده‌اند، مراجعه و با تکمیل فرم های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود و تعهد نامه مربوطه، اقدام کنند.

در این راستا پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در گفتگو با سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت به تشریح جزئیات این امر پرداخته است. حسین فهیمی در این خصوص گفت: ثبت‌نام برای متقاضیان فروش سهام عدالت از ۶ خرداد ۹۹ در شعبه بانک‌هایی که شماره شبا حساب مشمولان سهام عدالت در آنها ثبت شده است، آغاز می‌شود.

وی در ادامه با اظهار این مطلب که طبق اطلاعیه هایی که از قبل اعلام شد، مشمولان دریافت سهام عدالت تا پایان روز ۸ خرداد فرصت برای ثبت مالکیت مستقیم یا غیر مستقیم سهام خود دارند، گفت: هر چند عنوان شده که از ۶ خردادماه متقاضیان فروش سهام می توانند به شعب بانکی مراجعه کنند ولی عملیات فروش از ۱۰ خرداد ماه آغازخواهد شد.

فهیمی در ادامه توضیح داد: به عبارت دقیق‌تر دارندگان سهام عدالت که تصمیم به فروش سهام خود دارند، می توانند با مراجعه به شعب بانک ها و تکمیل فرم های مربوطه، ۳۰ درصد از سهام عدالت موجود در پرتفوی خود را به فروش رسانند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که افراد دارای کد بورسی نیز نیاز به مراجعه به شعب بانکی دارند؟ گفت: خیر نیازی به مراجعه به شعب بانکی نیست. افرادی که کد بورسی دارند، از تاریخ ۱۰ خردادماه می توانند پرتفوی سهام عدالت خود را که متشکل از ۳۶ شرکت بورسی است، مشاهده کنند و میزان دارایی خود در هر سهم و هر نماد را به جزئیات داشته باشند.

سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت در ادامه با اظهار این مطلب که جلسه شورای عالی بورس تصمیم به فروش تنها ۳۰ درصد از پرتفوی سهام عدالت هر مشمول را گرفته است، گفت: این تصمیم از یک سو برای جلوگیری از فشار فروش زیاد به بازار سرمایه درنظر گرفته و از سوی دیگر برای آن دسته از مشمولانی که نیاز مالی شدید دارند، اخذ شده است؛ تا به این ترتیب امکانی فراهم شود تا در این شرایط سخت اقتصادی، دارایی مالی از فروش ۳۰ درصد از سبد سهام عدالت را دریافت کنند.

فهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: فروش بیشتر از 30 درصد، منوط به جلسات بعدی و نظرات اعضای شورای عالی بورس دارد.

 تکلیف افرادی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند چیست؟

سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت در پاسخ به این پرسش که آیا این میزان فروش ۳۰ درصدی سهام شامل افرادی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده اند نیز می شود؟ گفت: خیر، این موضوع برای این دسته از مشمولان نیست. این گروه از افراد که مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده و در واقع مدیریت سهام خود را به شرکت های سرمایه گذاری استانی سپرده اند، می توانند کل سهام خود را به یکباره به این شرکت های سرمایه‌گذاری فروخته و واگذار کنند.

فهیمی در ادامه تاکید کرد: البته فروش سهام به این روش (واگذاری به شرکت های سرمایه گذاری برای افرادی که روش مدیریت سرمایه گذاری غیرمستقیم انتخاب کرده اند)، پس از پذیرش شرکت های سرمایه گذاری استانی در بازار سرمایه (بورس یا فرابورس) خواهد بود.

به گفته فهیمی، نگهداری کل سهام، فروش کل سهام یا نگهداری بخشی از سهام و فروش بخشی دیگر برای افرادی که روش دوم یعنی مدیریت غیرمستقیم را برگزیده اند، منوط به پذیرش شرکت های سرمایه گذاری استانی در بازار سهام است. به این ترتیب این گروه از افراد دیگر نیازی نیست از تاریخ ۶ خردادماه به شعب بانک ها مراجعه و فرم های فروش را تکمیل کنند.

محدودیت زمانی برای فروش وجود ندارد

وی در ادامه با اشاره به اینکه محدودیت زمانی برای فروش سهام عدالت وجود ندارد، گفت: فروش ۳۰ درصد از سبد سهام عدالت زمان محدودی ندارد. افراد می توانند هر زمان که تمایل داشتند این ۳۰ درصد را فروخته یا اصلا اقدام به فروش نکرده و در پرتفوی خود نگهداری کنند.

فهیمی خاطرنشان کرد: سهام عدالت ارزشمند است و برای فروش نیست، در واقع بهتر است آن را نگه داریم.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید