توسعه همکاری‌های اقتصادی-اجتماعی بین بانک توسعه اسلامی و موسسه توسعه فرانسه
چهارشنبه, 01 دی 1395 11:42 921

بانک توسعه اسلامی و موسسه توسعه فرانسه، تفاهم‌نامه‌ای به منظور تقویت همکاری‌های اقتصادی-اجتماعی امضا کردند.

به گزارش تارنمای بانک توسعه اسلامی، در هفته گذشته، اتفاق مهمی در شهر پاریس (پایتخت فرانسه) به وقوع پیوست و آن امضا تفاهم‌نامه بین بانک توسعه اسلامی و موسسه توسعه فرانسه بود. در واقع هر دو موسسه مذکور بر مبنای اساسنامه، پیگیری اهداف توسعه اقتصادی را در دستور کار خود دارند و به دلیل این هدف مشترک، امکان امضای تفاهم‌نامه همکاری بین آن‌ها فراهم گردید.

این تفاهم‌نامه که می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های گسترده بین دو موسسه اقتصادی را فراهم کند، توسط دکتر بندر هاجر (رئیس بانک توسعه اسلامی) و آقای رمی ریوکس (مدیر عامل موسسه توسعه فرانسه) امضا گردید. لازم به ذکر است که مقدمات امضای تفاهم‌نامه مذکور قبلا در سند همکاری دیگری (که در سال ۲۰۱۲ امضا شده بود) فراهم گردید. علاوه بر این، در طول هفته‌های پیش از امضای این توافقنامه، جلسات گفتگو و رایزنی بین گروه‌های کارشناسی دو طرف، به صورت فشرده در شهرهای جده، واشنگتن و پاریس انجام شده بود.

یکی از نکات مهم مطرح شده در تفاهم‌نامه، توافق بر روی برگزاری یک نشست مهم بین روسا و مدیران میانی بانک توسعه اسلامی و موسسه توسعه فرانسه در سال ۲۰۱۷ می‌باشد. در این نشست قرار است بر روی مباحث کلیدی مانند: راهبردهای همکاری دو سازمان، نوآوری‌های قابل بحث و دستیابی به حوزه‌‌های جدید همکاری در زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی گفتگو شود. علاوه بر این، بر اساس تفاهم‌نامه، موسسه توسعه فرانسه متعهد به برگزاری کارگاهی در زمینه مالی اسلامی و ارائه مهمترین یافته‌های کارشناسان خود در این رابطه شده است. این دو واقعه، زمینه‌ساز دستیابی به سند چشم‌انداز همکاری دو موسسه برای بازه زمانی ۲۰۱۷-۲۰۲۰ خواهد بود.

  منبع:پژوهشکده پولی و بانکی

Prev Next
برای ارسال نظر وارد سایت شوید