نشست بین‌المللی «نقش فین‌تک در تکافل» برگزار گردید.
سه شنبه, 18 بهمن 1401 03:17 نشست بین المللی فین‌تک تکافل فین‌تک اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران 352

به همت انجمن مالی اسلامی نشست بین‌المللی «نقش فین‌تک در تکافل» دوشنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور دکتر فلیل جمال الدین برگزار گردید.

دکتر فلیل جمال الدین
مدیر اجرایی و دانشیار دانشکده کسب و کار و اقتصاد ژنو


نقش فین تک در تکافل

وی در ابتدا ارائه خود گفت: فن آوری مالی یا صنعت فین تک به گروهی از شرکت ها اطلاق می شود که با استفاده از فناوری های مدرن، نوآوری را در خدمات مالی وارد می کنند.
برخی از شرکت‌های فین‌تک مستقیماً با بانک‌ها رقابت می‌کنند، در حالی که برخی دیگر با آن‌ها شریک شده‌اند یا کالا یا خدماتی را به آنها عرضه می‌کنند.
بطور کل فناوری مالی انواع مختلفی از خدمات مالی را در زندگی روزمره مشتریان ادغام می کند.
حوزه های فین تک:
مدل های جدید بانکداری
پرداخت ها و حواله
وام دیجیتال
تحول بانکداری تجاری
تجارت نسل بعدی
سرمایه گذاری جمعی
اطلاعات بزرگ
اینترنت اشیا
بلاک چین و دفتر کل توزیع شده
فناوری بیمه
رگتک


چرا فین تک مهم است؟

پول, دنیا را می چرخاند و خدمات مالی سرعت چرخش آن را تنظیم می کند. اختلال ناشی از فین‌تک صنعت مالی را به سمت هوشمندتر و چابک‌تر شدن سوق می‌دهد و به آن اجازه می‌دهد تا با مشکلات مهم جهان مقابله کند. به عنوان مثال، سرمایه گذاری خودکار راه را برای همه طبقات اجتماعی برای سرمایه گذاری و مشاهده بازده پول خود هموار می کند.

همچنین به مردم کشورهای در حال توسعه اجازه می دهد حتی اگر حساب بانکی ندارند، تراکنش کنند. با این حال، صنعت فین‌تک فضای زیادی برای رشد و بهبود دارد و زیرساخت‌های مالی باید به نفع مصرف‌کنندگان بازنگری شوند.


چرا فین تک اکنون محبوب شده است؟
با وجود اینکه مدل‌های کسب‌وکارفین تک هنوز به‌طور کامل شناخته نشده‌اند، بازدهی سالم در سرمایه‌گذاری‌ها و فرصت‌های رشد را وعده می‌دهد. برای مثال، هیچ کس نمی داند که آیا تامین مالی همتا به همتا مدلی است که می تواند در بلندمدت پایدار بماند یا خیر.
فن آوری های جدید در چندین صنعت در حال ظهور است که می تواند در خدمات مالی نیز اعمال شود. اینها شامل فناوری بلاک چین، نرم افزار پیشرفته یادگیری ماشینی، کارت خوان ها و تراشه های کوچک و سرورهای قدرتمندی هستند که قادر به انجام تحلیل های هوشمند هستند.
همچنین در سال ۲۰۲۱ میلادی سرمایه گذاری در فین تک به ۱۲۸ میلیارد دلار رسید که یک رکورد محسوب می شود.


فناوری بیمه یا Insurtech چیست؟
Insurtech اصطلاحی است که به شرکت هایی اطلاق می شود که از فناوری برای نوآوری و ایجاد اختلال در صنعت بیمه استفاده می کنند. همانطور که ممکن است حدس بزنید، این نقطه ملاقات "بیمه" و "فناوری" است.
امروزه، انکوباتورهای استارت آپی وجود دارند که فقط به insurtech اختصاص داده شده اند، و شرکت های بزرگتر با استارتاپ ها همکاری می کنند تا پیشنهادات خود را به روز کنند.


insurtech چگونه کار می کند؟
فناوری ای که استارت آپ های بیمه ای استفاده می کنند واقعاً می تواند متفاوت باشد. اما همه آنها یک هدف دارند: رقابت با شرکت های بزرگ و جاافتاده و افزایش سهم بازار خود از طریق حل مشکلات برای مشتریان.
در مقایسه با سایر صنایع و محصولات، فرآیندهای کند و دست و پا گیر مدل های سنتی بیمه، بسیاری از مشتریان را ناراضی می کند. امروزه مردم می خواهند بتوانند با یک ضربه انگشت، بیمه مسافرتی خود را بخرند، نه از طریق انبوهی از فرم ها. استارت آپ های Insurtech این را مسئله می شناسند و کارهایی در جهت تسهیل امور مشتریان انجام داده اند.

چرا Insurtech مهم است؟
حتی با وجود اینکه صنعت بیمه یک تجارت پیچیده و تحت نظارت است و دارای تعهدات قانونی بسیاری است , تغییرات هیجان انگیزی در حال رخ دادن است.
نخست، این پتانسیل وجود دارد که قیمت گذاری رقابتی تر شود. دسته بندی ریسک افراد دیگر نباید بر مبلغی که برای بیمه پرداخت می کنید تأثیر بگذارد. Insurtech این امکان را به شما می دهد که بیمه شما متناسب با سلامت، امور مالی، سبک زندگی و اولویت های شخصی شما باشد.

اندازه بازار جهانی فناوری بیمه در سال 2021 به 3.85 میلیارد دلار رسید و انتظار می‌رود با نرخ رشد مرکب سالانه تا 20۲۵ با رشد ۳۳.۷۳ میلیارد دلاری و این رقم تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۱۵۲.۴۳ میلیارد دلار خواهد بود.


Microinsurance چیست؟
میکرو بیمه سطح مناسبی از محافظت را برای مشتری در کوتاه ترین زمان ارائه می دهد. چندین شرکت شروع به ارائه این نوع پوشش خواهند کرد.

در 4 آگوست 2016، Ageas Back Me Up را راه‌اندازی کرد، یک پوشش بیمه مبتنی بر برنامه که به افراد اجازه می‌دهد تا با مشخص کردن مواردی که می‌خواهند در پوشش خود قرار دهند، بیمه‌نامه‌های خود را شخصی‌سازی کنند.
یک پوشش بیمه مبتنی بر برنامه که به افراد اجازه می‌دهد تا با مشخص کردن مواردی که می‌خواهند در پوشش خود قرار دهند، بیمه‌نامه‌های خود را شخصی‌سازی کنند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید