سخنرانی دکتر صالح آبادی رئیس انجمن مالی اسلامی ایران در هشتمین همایش مالی اسلامی
سه شنبه, 27 دی 1401 14:45 انجمن مالی اسلامی ایران هشتمین همایش مالی اسلامی دکتر صالح آبادی دانش‌بنیان تامین مالی 301

هشتمین همایش مالی اسلامی به همت انجمن مالی اسلامی ایران، با محور نوآوری‌های مالی اسلامی در تامین مالی دانش‌بنیان و کارآفرینی روز سه شنبه 27 دی ماه برگزار شد.

در این همایش علاوه بر رئیس، هیئت مدیره و اعضای انجمن مالی اسلامی ایران، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری، رییس شورای فقهی بانک مرکزی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از فعالان دانشگاهی، حوزوی، بانکی، بیمه‌ها و ارکان بازار سرمایه کشور حضور داشتند.
دکتر علی صالح آبادی رئیس انجمن مالی اسلامی ایران ضمن خوشامدگویی به مهمانان هشتمین همایش مالی اسلامی به ارائه گزارشی از اقدامات انجمن مالی اسلامی ایران پرداخت. وی با اشاره به تاسیس انجمن مالی اسلامی ایران در سال 93 گفت: از ابتدای تاسیس تا به امروز انجمن مسیر رو به رشدی را بلطف خدا طی کرده و ضمن اینکه هم اکنون 4 سال پیاپی است که انجمن مالی اسلامی دارای رتبه A در ارزیابی وزارت علوم می‌باشد گفت کسب عنوان انجمن برتر کشور در سال 1400 در جشنواره بین المللی فارابی در بهار امسال نیز نشان از مسیر رو به رشد انجمن دارد و به این خاطر از تک تک اعضای انجمن بخصوص اعضای محترم هیئت مدیره و فعالان انجمن قدردانی میکنم.
وی ضمن تشریح اهم اقدامات انجمن مالی اسلامی ایران به ایجاد پایگاه جامع مالی اسلامی در سایت انجمن اشاره کرد و به معرفی بخش های مهم سایت پرداخت.
به گفته دکتر صالح آبادی، معرفی کتاب ها، نشریات، گزارشات رسمی، دروس خارج فقه، اساتید، پژوهشگران و ... در حوزه مالی اسلامی، بارگذاری بیش از 600 مقاله مالی اسلامی منتشره در نشریات مالی اسلامی فارسی در ده سال اخیر همراه با دسته بندی موضوعی، ایجاد لینک دسترسی به کتابخانه های دانشگاه های کشور، طبقه بندی فهرستی و نموداری علوم بازار سرمایه، بارگذاری مصوبات کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار و شورای فقهی بانک مرکزی، ویژه نامه استفتائات مالی اسلامی با طبقه بندی فتاوای مراجع تقلید در 19 موضوع، ارائه موضوعات پیشنهادی جهت پایان نامه های ارشد و رساله های دکتری متناسب با نیازهای روز کشور در حوزه مالی، ارائه گزارش کامل (متن، فیلم و فایل ارائه استاد) نشست ها، وبینارها و جلسات دفاع از پایان نامه و همایش های انجمن و ایجاد صفحه اختصاصی دکتر موسویان شامل کتب، مقالات، کلیپ ها و سخنرانی های استاد از مهمترین قسمت های سایت انجمن هستند.
دکتر صالح آبادی گفت: برگزاری دوره های MBA و DBA بازار سرمایه اسلامی از دیگر برنامه های مهم انجمن می باشد که تاکنون 170 دانش پذیر در دوره DBA و 24 نفر در دوره های MBA شرکت نموده اند. برگزاری 72 نشست داخلی و 24 نشست بین المللی مالی اسلامی، برگزاری هشت دوره همایش مالی اسلامی، انتشار مشترک ده نشریه علمی در زمینه مالی اسلامی، برگزاری مسابقه ملی دانشجویی بانکدان و انعقاد تفاهم نامه با نهادهای معتبر بین المللی در زمینه مالی اسلامی از دیگر اقدامات برجسته انجمن محسوب می شود.
در ادامه رئیس انجمن مالی اسلامی با اشاره به محور هشتمین همایش مالی اسلامی با عنوان نوآوری های مالی اسلامی در تامین مالی دانش‌بنیان و کارآفرینی گفت: پس از انتشار فراخوان مقاله، 24 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که 11 مورد از آنها مورد تایید کمیته علمی قرار گرفت. دکتر صالح آبادی ضمن اشاره به پنل ها و برنامه‌های مختلف همایش گفت امیدواریم برگزاری این همایش و بحث ها و مطالب ارائه شده در آن در توسعه نوآوری های مالی اسلامی وکمک به تامین مالی دانش بنیان ها تاثیرگذار واقع شود.
دکتر صالح آبادی در بخش پایانی صحبت های خود ضمن اشاره به تاسیس کمیته فقهی سازمان بورس در سال 1386 با همکاری دکتر مصباحی مقدم و همچنین تحولات یکسال اخیر شورای فقهی بانک مرکزی و نیز استقرار ناظرین شرعی در بانک‌ها این اقدامات را از مهمترین اقدامات در زمینه مالی اسلامی در کشور برشمرد.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید