گزارش دفاع از پایان نامه"چالش های فقهی حسابداری صکوک مرابحه؛مقایسه استانداردهای AAOIFI، IFRS و ایران"
دوشنبه, 06 دی 1400 08:19 صکوک مرابحه IFRS AAOIFI فاطمه طالبی 324

گزارش جلسه دفاع از پایان‌نامه خانم فاطمه طالبی، دانش‌پذیر دومین دوره DBA ‌بازار سرمایه اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران+ فیلم جلسه 

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران، روز پنجشنبه 2 دی ماه، خانم فاطمه طالبی توتی دانشپذیر دومین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران، پایان‌نامه خود را با موضوع «چالش های فقهی حسابداری صکوک مرابحه؛مقایسه استانداردهای AAOIFI، IFRS و ایران» ارائه نمود.

در ادامه به خلاصه‌‌ای از این پایان نامه اشاره شده است:

با توجه به نتایج بدست آمده از نظرات متخصصین و خبرگان (اعضای پنل) پژوهش حاضر که در زمینه علوم مذهبی و دینی بوده اند، می توان گفت که فقه اقتصادی می تواند، مبنایی برای استاندارد ثبت و گزارش اوراق مرابحه باشد و استاندارد اسلامی مبتنی بر منابع تشیع جهت اوراق مرابحه کشور و سایر کشورهای اسلامی تدوین کرد. همچنین بیشترین اختلاف نظر در رابطه با رحجان محتوا بر شکل و کارمزد این اوراق است که مبنای مراجع مهم مالی جهان نظیر FASB، IFRSو... می باشد و احتمالا نقطه عطف مباحث فقهی اقتصادی از منظر خبرگان اسلامی باشد که نیاز به پژوهش و واکاوی بیشتری از سوی فقهای اقتصادی می باشد. پیشنهاد می شود در پژوهشی بحث رجحان محتوا بر شکل بر اساس فقه اقتصادی اسلامی بررسی و ارزیابی شود.

جهت مشاهده فیلم جلسه اینجا را کلیک کنید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید