گزارش دفاع از پایان نامه"انتخاب شاخص مرجع جهت انتشار اوراق مشارکت مصون از تورم در ایران"
پنج شنبه, 06 آبان 1400 00:23 دفاع پایان‌نامه مهدی امیدی گزارش دفاع اوراق مشارکت انجمن مالی اسلامی ایران 601

گزارش جلسه دفاع از پایان‌نامه آقای مهدی امیدی، دانش‌پذیر دومین دوره DBA ‌بازار سرمایه اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران+ فیلم جلسه 

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران ، روز چهارشنبه 5 آبان ماه، آقای مهدی امیدی دانشپذیر چهارمین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران، پایان‌نامه خود را با موضوع "انتخاب شاخص مرجع جهت انتشار  اوراق مشارکت مصون از تورم در ایران" ارائه نمود.

در ادامه به چکیده ای از این پایان نامه اشاره شده است:

در رابطه با اقتصاد ایران مقوله اصلی این است که دولت طی سال های اخیر با استفاده از اسناد خزانه به دنبال اوراق بهادارسازی بدهی خود می باشد. حال این موضوع نیز عیان است که سیاست گذار پولی و مالی در مقابله با شوک برونزای تورم زا همچون شوک های ارزی و شوک های درآمدهای نفتی و ... کارایی و کارآمدی مناسبی از خود نشان نمی دهد و عملا افزایش بدهی دولت به بانک مرکزی نیز بر ناکارآمدی مقام مالی در تثبیت قیمت ها بیشتر دامن می زند.

 به همین دلیل پیشنهاد می شود دولت اوراق مشارکت مصون ازتورم با کوپن ثابت و ارزش اسمی وابسته به تورم با مشخصاتی که در این تحقیق آمده را منتشر کند که شفافیت بودجه و بدهی های دولت را به دنبال دارد و بهره حقیقی در در بازار بدهی کنترل شده و قرض دهنده در مقاطع تورمی بمانند سال های 98 و 99 نگران کاهش ارزش پول خود نیست و در شرایط رکودی سال های 93 و 94 قرض گیرنده نگران پرداخت بهره های بالاتر از تورم نباشند.

جهت مشاهده فیلم این جلسه  اینجا  را کلیک کنید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید