سخنرانی رئیس انجمن مالی اسلامی در پنجمین همایش مالی اسلامی
دوشنبه, 11 آذر 1398 09:16 دکتر صالح آبادی پنجمین همایش مالی اسلامی رئیس انجمن مدیرعامل بانک توسعه صادرات مقالات 1279
Gallery Image 1 Gallery Image 2 Gallery Image 3

امسال ۵۲ مقاله به دبیرخانه همایش ارائه شد که ۱۸ مقاله تائید شد که این مقالات در کتاب مقالات همایش یا مجله تحقیقات مالی اسلامی به چاپ می‌رسند.

در ابتدای مراسم دکتر علی صالح‌آبادی، رئیس انجمن مالی اسلامی ایران، ضمن خیر مقدم به حضار، گفت: جا دارد تقدیر و تشکر کنم از همه کسانی‌ که در این انجمن برای توسعه علوم مالی اسلامی به ما کمک می‌کنند. از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصباحی‌مقدم که بسیاری از توفیقات ما در سایه حمایت ایشان بوده است. همچنین از اعضای کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار و مسئولان دانشگاه الزهرا(س) و رئیس سازمان بورس تشکر می‌کنم که اعتقاد قلبی به توسعه مالی اسلامی دارند.

وی ادامه داد: تمام بورس‌ها از جمله بورس کالا، شرکت بورس تهران، بورس انرژی، فرابورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز کمک بسیاری به ما در توسعه مالی اسلامی داشته‌اند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات اظهار کرد: انجمن مالی اسلامی امسال پنجمین همایش مالی اسلامی را برگزار می‌کند؛ امسال ۵۲ مقاله به دبیرخانه همایش ارائه شد که ۱۸ مقاله تائید شد که این مقالات در کتاب مقالات همایش یا مجله تحقیقات مالی اسلامی به چاپ می‌رسند.

رئیس انجمن مالی اسلامی ایران افزود: امروز سخنرانان و نشست‌های مختلفی از جمله درباره اوراق گام داریم که اخیرا به تایید شورای فقهی بانک مرکزی رسیده است. همچنین امروز چهارمین جایزه مالی اسلامی، جایزه پژوهش‌های برتر مالی اسلامی و همچنین دومین جایزه کتاب برتر در زمینه مالی اسلامی را خواهیم داشت.

رئیس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سایت انجمن مالی اسلامی یکی از موفق‌ترین سایت‌ها در بین انجمن‌های کشور است چراکه در حال حرکت در زمینه مرجعیت علمی هستیم و دائما سعی در پیشرفت فعالیت‌های آن در زمینه مالی اسلامی داریم.

وی اظهار کرد: بیش از سی نشست در زمینه مالی اسلامی برگزار و شانزده شماره از فصلنامه تحقیقات مالی اسلامی نیز منتشر کرده‌ایم. یکی از مهم‌ترین کارهای ما طراحی و اجرای دوره‌های MBA و DBA  مالی و بانکداری اسلامی با همکاری سازمان بورس، دانشگاه امام صادق(ع) و موسسه Redmoney مالزی است.

دکتر صالح‌آبادی گفت: دوره دیگری که امسال جمع‌بندی کردیم طراحی مدیریت سبد اوراق بهادار است که ۱۵ دانش‌پذیر هم در این دوره داریم. همکاری با سازمان بورس در برگزاری دوره‌های بازار سرمایه اسلامی نیز ادامه دارد. همچنین حمایت از کتب مالی اسلامی از دیگر اقدامات ما در سال‌های اخیر بوده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات یادآور شد: از دیگر برنامه‌های ما در سال‌های آینده برگزاری دوره‌های بانکداری اسلامی، کارگاه‌های آموزشی در زمینه بانک، بیمه و بورس و تداوم برگزاری نشست‌ها و دوره‌های آموزشی در زمینه بانکداری و مالی اسلامی است.

دکتر صالح‌آبادی بیان کرد: امیدواریم در حوزه بیمه هم شاهد شورا یا کمیته فقهی باشیم، چرا که این کمیته‌ها به دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کنند. اگر این کمیته را در بازار سرمایه نداشتیم توسعه این بازار هم رخ نمی‌داد بنابراین کمیته فقهی مانع کار ما نبوده است. شورای فقهی بانک مرکزی هم به عنوان یک شجره طیبه در بانک مرکزی به تازگی در جایگاه قانونی فعالیت خود را آغاز کرده که تصویب اوراق گام از اولین اقدامات مهم آن است.

وی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم انجمن مالی اسلامی به جایی برسد که با آموزش‌هایی که در زمینه بانکداری و مالی اسلامی ارائه می‌دهد کمک‌کننده بازارهای مالی کشور باشد.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید