نشست خبری پنجمین همایش «مالی اسلامی» برگزار شد.
چهارشنبه, 06 آذر 1398 16:56 انجمن مالی اسلامی همایش مالی اسلامی پنجمین همایش مالی مالی اسلامی 1228
Gallery Image 1 Gallery Image 2 Gallery Image 3

رئیس انجمن مالی اسلامی ایران، ضمن اعلام برنامه های پنجمین همایش مالی اسلامی به ارائه‌ی گزارش کوتاهی از اقدامات انجمن مالی اسلامی ایران پرداخت.

دکتر علی صالح‌آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات و رئیس انجمن مالی اسلامی ایران، صبح امروز، سه‌شنبه، 5 آذرماه، در نشست خبری پنجمین همایش مالی اسلامی محور اصلی پنجمین همایش مالی اسلامی را بازار مالی اسلامی و نقش آن در رونق تولید عنوان کرد و گفت: موضوع نشست ها و همایش های انجمن مالی اسلامی به تناسب مسائل اقتصادی روز کشور انتخاب می شود و در همین راستا در پنجمین همایش مالی اسلامی به محورهایی چون نقش بازار سرمایه، بازار بیمه و بازار پول در رونق تولید پرداخته خواهد شد.

رئیس انجمن مالی اسلامی ایران از دریافت 52 مقاله توسط دبیرخانه همایش انجمن مالی اسلامی خبر داد و گفت: پس از بررسی مقاله های دریافتی از سوی کمیته علمی همایش 18 مقاله پذیرش نهایی شد که با توجه به سطح مقالات، برخی از آنها در دوفصلنامه تحقیقات مالی اسلامی به چاپ خواهند رسید و تعدادی در کتاب مجموعه مقالات همایش چاپ می‌شود. همچنین با هماهنگی‌های انجام شده، این مقالات در پایگاه  isc و سیلویلکا ثبت خواهند شد.

وی یادآور شد: پنجمین همایش مالی اسلامی در روز یکشنبه دهم آذر ماه در دانشگاه الزهراء (س) برگزار می‌شود و دکتر مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس کمیته فقهی سازمان بورس، دکتر شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر بزرگ اصل مدیرعامل سازمان حسابرسی  و دکتر موسویان عضو شورای فقهی بانک مرکزی از سخنرانان اصلی همایش دهم آذرماه خواهند بود.

دکتر صالح آبادی مقوله بانکداری اسلامی، بازار سرمایه اسلامی و بیمه اسلامی را از مباحثی اعلام کرد که توسط سخنرانان همایش، طرح و بررسی خواهند شد و افزود: پروفسور یوسف دینج، عضو هیات علمی دانشگاه صباح الدین زعیم و از مدیران بانک برکت نیز از مهمانان پنجمین همایش مالی اسلامی خواهد بود.

رئیس انجمن مالی اسلامی خاطرنشان کرد: دو پنل در این همایش برگزار خواهد شد که در پنل اول به نقش اوراق گام در تامین مالی بنگاه های اقتصادی و رونق تولید پرداخته میشود و در پنل دوم  چند مقاله منتخب با محوریت رونق تولید ارائه خواهد شد.

همچنین در این همایش چهارمین جایزه مالی اسلامی به یک شخص حقیقی و یک شخص حقوقی فعال در حوزه مالی اسلامی اعطا می شود؛ در سالهای گذشته این جایزه به دکتر موسویان، آیت اله تسخیری و دکتر مصباحی مقدم اعطا شد. دومین جایزه کتاب برتر در حوزه مالی اسلامی نیز در این همایش اهدا خواهد شد. ضمن اینکه سومین جایزه پژوهش برتر نیز به برترین پایان نامه هایی که در حوزه مالی اسلامی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری انجام گرفته، تعلق می گیرد.

دکتر صالح آبادی در ادامه با ارائه ی گزارشی از فعالیت های انجمن مالی اسلامی ایران گفت: انجمن مالی اسلامی تا امروز 30 نشست تخصصی داخلی و بین المللی در حوزه مالی اسلامی برگزار کرده که محتوای آنها در سایت انجمن مالی اسلامی بارگزاری شده است؛ این انجمن از سوی وزارت علوم رتبه A را بین انجمن های علمی کشور کسب کرده و با تجمیع مقالات و پژوهش های مالی اسلامی به زبان های انگلیسی و فارسی مبدل به یکی از جامع ترین پایگاه های مالی اسلامی در کشور شده است.

وی اعلام کرد: 52 دانشجوی دوره DBA بازار سرمایه اسلامی در این انجمن در حال تحصیل هستند که تا پایان سال 98 اولین دوره ازآنها فارغ التحصیل خواهند شد، این دوره ها با همکاری انجمن مالی اسلامی، سازمان بورس، دانشگاه امام صادق(ع) و موسسه Red money مالزی برگزار میگردد.

رئیس انجمن مالی اسلامی ایران اظهار داشت: طی تفاهم نامه ای که با سازمان بورس انجام داده ایم؛ فارغ التحصیلان DBA با گذراندن یک ترم کلاس های مقررات و مدیریت سبد، علاوه بر مدارک اصول و تحلیلگری بازار سرمایه، مدرک مدیریت سبد را دریافت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه دوره های آموزشی یاد شده تداوم خواهند داشت، گفت: برنامه برگزاری کارگاه های آموزشی و انتشار کتب مالی اسلامی در برنامه های انجمن مالی اسلامی گنجانده شده و این انجمن ترجمه و چاپ کتاب بانکداری اسلامی را در کارنامه خود دارد.

رئیس انجمن مالی اسلامی گفت: انجمن مالی اسلامی در طول چهار سال فعالیت خود تلاش کرده درحوزه مالی اسلامی اقدامات موثر و مفیدی را انجام دهد و در این مسیر توانسته است به  صورت شایسته و قابل توجه، به حوزه آموزش و پژوهش مالی اسلامی کمک نماید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید