گزارش دفاع از رساله حرفه‌ای "بررسی فقهی هموارسازی تقسیم سود در صندوق‌های..."
چهارشنبه, 29 شهریور 1402 12:00 رساله حرفه ای دانش پذیران انجمن انجمن مالی اسلامی ایران صندوق‌های سرمایه گذاری 413

گزارش دفاع از رساله حرفه‌ای خانم فاطمه کاظمی‌ منش دانش‌پذیر پنجمین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران + فایل جلسه دفاع

در ادامه جلسات دفاع از رساله حرفه ای دانش پذیران دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن، روز سه شنبه، 28 شهریورماه، خانم فاطمه کاظمی منش دانش پذیر پنجمین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن، رساله حرفه ای خود را با موضوع "بررسی فقهی هموارسازی تقسیم سود در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت" ارائه نمود. در این جلسه که دکتر سید امیرحسین اعتصامی به عنوان استاد راهنما و دکتر سید محمد امین زاده به عنوان استاد داور حضور داشتند، خانم فاطمه کاظمی منش با کسب نمره 16 از 17 موفق به دفاع از رساله حرفه ای خود شد. 3 نمره باقیمانده پس از انجام اصلاحات نهایی به ایشان اعطاء خواهد شد.

 

در ادامه به قسمتی از این پایان‌نامه اشاره شده است:

صندوق های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت یکی از مهم‌ترین سازوکارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازارهای مالی هستند، این صندوق ها با ایفای نقش واسطه مالی، سرمایه‌گذاری افراد غیرحرفه‌ای را از حالت مستقیم به غیرمستقیم تبدیل کرده و از این رهگذر مزایای متعددی را هم برای بازار سرمایه و هم برای سرمایه‌گذار فراهم می‌کنند. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی فقهی هموارسازی تقسیم سود در صندوق های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت می باشد که با توجه به ماهیت موضوع، در زمره پژوهش های کاربردی قرار دارد. در این پژوهش به بررسی مشروعیت ذخیره‌گیری سود در صندوق سرمایه‌گذاری و ارائه راهکارهای پیشنهادی و نتیجه گیری پرداخته شده است. در پاسخ سوال پژوهش با توجه به نتایج بررسی شده، می توان اظهار نمود ذخیره‎گیری در صندوق سرمایه‌گذاری مشروعیت ندارد به دلیل اینکه اگر مشارکت در نظر بگیریم اصل اول در شرکت نیست و اگر اصل وکالت در نظر بگیریم مدیر صندوق نباید از یک موکل به موکل دیگر انتقال یابد، مگر در زمانی که در اساسنامه و امیدنامه افشا و قید شده باشد تا رضایت همه سرمایه‌گذاران حاصل شود.

 

جهت دریافت فایل ارائه و کنید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید