برترین بانک‌های اسلامی سال ۲۰۱۷
شنبه, 27 آبان 1396 15:01 653

نشریه بنکر در تازه ترین گزارش خود، ۱۰ بانک برتر اسلامی در جهان را با تأکید بر نوآوری در تولیدات و رشد در بازار مالی معرفی کرد.

افزایش صنعت مالی اسلامی در سال‌های اخیر با روند آرامی همراه بوده است اما به طور کلی رشد این صنعت همچنان از رقبای متعارف آن جلوتر می‌باشد. نشریه بنکر، هر سال بانک‌های برتر جهان را از لحاظ شاخص‌های مختلف عملکرد صنعت بانکداری ارزیابی و معرفی می‌‌کند. این ارزیابی کلیه بانک‌های کوچک و موسسات موفق در جهان را در برمی‌گیرد و علاوه بر درنظرگرفتن عملکرد شایسته بانک‌ها در جهان، دست‌یابی به سطح بالای نوآوری، رشد بازار و حجم معاملات در بازارهای ثانویه را نیز مورد توجه قرار می‌دهد. 

به نقل از بنکر، بانک‌های اسلامی نقش مهمی در تسهیل توسعه نقدینگی بازار ثانویه صکوک ایفا می‌کنند که با دسترسی بیشتر در سطح جهانی، بسیاری از بانک‌ها قادر به مبادله و انتشار صکوک در مناطق مختلف جغرافیایی خواهند بود. لذا این سازوکار می‌تواند به پیشرفت و بین‌المللی‌شدن این جنبه از تأمین مالی منطبق بر شریعت کمک قابل توجهی نماید.

بر اساس رتبه‌بندی نشریه بنکر، برترین بانک اسلامی سال ۲۰۱۷ در جهان، خانه مالی کویت (KFH) شناخته شده است. این بانک به عنوان اولین بانک خاورمیانه در چهار سال گذشته بالاترین افتخار را به خود اختصاص داده است. در آسیا و اقیانوسیه، مای بانک مالزی به عنوان پیشگام در ارائه خدمات مالی اسلامی معرفی شده است. علاوه بر این، از میان گیشه‌های منطبق بر شریعت، بانک اسلامی NBF امارات به عنوان برترین گیشه انتخاب شده است.

نشریه مذکور، بانک ‌پاسارگاد در ایران را به جهت عملکرد نسبتا قوی و نوآوری در تولیدات و خدمات به عنوان بانک برتر اسلامی معرفی کرده است. بانک اسلامی اردن، بانک میزان پاکستان، بانک اسلامی قطر، بانک آلیمای عربستان، بانک آمانا از سریلانکا و بانک اسلامی ابوظبی در امارات متحده عربی از دیگر بانک‌های اسلامی برتر معرفی شده در سال ۲۰۱۷، به شمار می‌روند.

منبع: پورتال بانکداری اسلامی

Prev Next
برای ارسال نظر وارد سایت شوید