شروط اتصال به سیستم بانکی جهان +فیلم
دوشنبه, 22 آذر 1395 11:19 770


رییس انجمن مالی اسلامی ایران برقراری نظام حاکمیت شرکتی و مبارزه با پولشویی را از جمله الزامات مورد نیاز برای تعامل با سیستم بین‌المللی دانست.

دکتر علی صالح آبادی مدیر عامل بانک صادرات  در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران(ایبِنا) گفت: براساس نظام حاکمیت شرکتی، باید نظام حسابرسی و بازرسی داخلی در بانک‌ها فعالیت و این نظام بر فعالیت‌های جاری بانک، نظارت لازم را داشته باشد تا از بروز خطا، اشتباه و تقلب جلوگیری کند.

وی درباره مبارزه با پولشویی گفت: این حوزه نیازمند قانونگذاری است؛ امروزه در دنیا بانک‌ها برای ارائه خدمات مناسب‌تر به مشتریان، قوانینی برای مبارزه با پولشویی تصویب می کنند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه برای مبارزه با پولشویی در درون هر بانک واحدی با عنوان واحد تطبیق وجود دارد، افزود: وظیفه واحد تطبیق مقابله با فعالیت‌های پولشویی در بانک‌هاست؛ براین اساس دستورالعمل‌ها، ضوابط و مقرراتی برای مبارزه با پولشویی وجود دارد که شعب بانک باید آنها را رعایت کنند.

به گفته دکتر صالح آبادی، براساس ضوابط مبارزه با پولشویی، شعب نمی‌توانند بالاتر از سقف مشخصی وجه نقد به مشتریان پرداخت کنند. همچنین منشاء پول‌هایی که به شعب وارد یا خارج می‌شود باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در صورتی‌که موارد مشکوکی در زمینه واریز یا برداشت از سوی مشتریان وجود داشته باشد، باید به شورایعالی مبارزه با پولشویی و مرکز اطلاعات مالی که در وزارت اقتصاد قرار دارد، اعلام شود.

 یرای مشاهده فیلم گفتگو اینجا کلیک کنید

Prev Next
برای ارسال نظر وارد سایت شوید