انتشار داده‌های آماری بانکداری اسلامی توسط IFSB؛ سه ماهه چهارم ۲۰۲۳
پنج شنبه, 31 خرداد 1403 13:00 بانکداری اسلامی انتشار گزارش آماری IFSB بانکداری اسلامی بین المللی 30
Gallery Image 1

اطلاعات آماری مربوط به سلامت مالی و رشد بخش بانکداری اسلامی تا پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، برای کشورهای عضو در هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB) منتشر شد.

به گزارش پورتال خبری انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پایگاه خبری بانکداری اسلامی، اطلاعات آماری مربوط به سلامت مالی و رشد بخش بانکداری اسلامی تا پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، برای کشورهای عضو در بانک اطلاعاتی هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB) منتشر شده است. علاوه بر این، پنجمین انتشار صورت‌های مالی تفصیلی مرتبط با بخش بانکداری اسلامی نیز از سه ماهه چهارم ۲۰۱۷ تا سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ همزمان با مجموعه فوق صورت گرفته است.
این مجموعه، سی‌امین انتشار داده‌های آماری بانک‌های اسلامی است که در پایگاه اطلاعاتی هیئت خدمات مالی اسلامی قرار گرفته است و شاخص‌های مالی ۲۶ کشور (افغانستان، اردن، امارات متحده عربی، اندونزی، انگلستان، ایران، بحرین، برونئی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، سودان، عراق، عربستان سعودی، عمان، فلسطین، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کویت، لبنان، لیبی، مالزی، مراکش، مصر و نیجریه) که عمدتا نمایندگان منطقه خاورمیانه، آسیا و آفریقا و کشورهای دارای صنعت مالی اسلامی در حال توسعه و توسعه‌یافته است را در بازه زمانی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ میلادی (فصلی) تحت پوشش قرار می‌دهد.

اطلاعات آماری پروژه PSIFIs در بخش بانکداری اسلامی، سطح وسیعی از داده‌های مربوط به بانک‌های کاملا اسلامی و همچنین باجه‌های اسلامی بانک‌های متعارف را در سطح کشورهای عضو تحت پوشش قرار می‌دهد. این مجموعه با ارائه شاخص‌های احتیاطی و تمرکز بر دقت و کیفیت داده‌ها، مجموعه‌ای از صورت‌های مالی را برای تسهیل اعتبارسنجی و دریافت چشم‌انداری دقیق از ساختار مربوط به فعالیت‌های مالی اسلامی درکشورهای مختلف فراهم می‌نماید.

هیئت خدمات مالی اسلامی این سطح از موفقیت را ناشی از حمایت شدید اعضای کارگروه کشورهای عضو در راستای گردآوری، ارسال و انتشار داده‌ها می‌داند و تلاش می‌کند طی برگزاری منظم کارگاه‌ها و جلسات با نمایندگان کشورهای عضو سطح کیفیت، کمیت، دسترسی و قابلیت اطمینان‌پذیری به داده‌ها و اطلاعات موجود را از طریق پایگاه داده PSIFIs افزایش دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید