بـرتـرین نهادهـای مالـی اسـلامـی جهــان معـرفی شـدند
دوشنبه, 24 ارديبهشت 1403 12:00 نهاد مالی اسلامی نهاد مالی بانک اسلامی بازار مالی اسلامی جهان اسلام 82
Gallery Image 1

سودآوری و درآمد در سال 2023 با بهره مندی بانک های اسلامی از سرمایه گذاری دیجیتال و بهبود خدمات، افزایش یافت.

سودآوری و درآمد در سال 2023 با بهره مندی بانک های اسلامی از سرمایه گذاری دیجیتال و بهبود خدمات افزایش یافت.
سال گذشته سال قدرتمندی برای نهادهای مالی اسلامی [IFIs] بود، به دلیل اینکه بانک‌ها و مدیریت آن‌ها بر سرمایه‌گذاری در فناوری و قابلیت‌های دیجیتال برای تقویت رشد و جذب مشتریان سرمایه‌گذاری کردند. پیشرفت در بانکداری دیجیتال به کنترل هزینه ها کمک کرده است. این امر منجر به افزایش جابجایی مشتریان از بانک‌های معمولی به مؤسسات منطبق با شریعت، به ویژه در میان نسل جوان شده است. بانکداری خرد همچنان سنگ بنای اکثر IFIها است، اما بسیاری از آنها در حال تقویت محصولات بانکداری تجاری خود هستند.
علیرغم افزایش نرخ بهره در چند سال گذشته که برای بانک های اسلامی چالش برانگیز بوده است، اکثر صندوق های سرمایه گذاری بین المللی توانستند در سال 2023 از طریق باز قیمت گذاری بهتر دارایی های تامین مالی، حاشیه سود خود را افزایش دهند. بخش بانکداری اسلامی در سال 2023 از بازده دارایی بهتری برخوردار بود و از 1.6 درصد در سال 2022 به 1.8 درصد افزایش یافت.
ترازنامه بانک‌های اسلامی در سال گذشته حدود 8 درصد پیشرفت کرد که کمی کمتر از رشد سال قبل بود، اما بیشتر از رشد دارایی‌های بانک‌های معمولی باقی ماند. سلامت کلی بانک‌های اسلامی با میانگین نسبت سرمایه به دارایی‌های موزون ریسک ۱۹ درصد و نسبت وام‌های غیرجاری حدود ۳ درصد بود که مثبت ارزیابی می شود.
برندگان جوایز بهترین نهادهای مالی اسلامی جهان در سال 2024 گلوبال فاینانس، بانک‌هایی هستند که در نوآوری محصول، محدوده و کیفیت خدمات سرآمد بوده‌و نتایج مالی خوبی را به ثبت رسانده اند.


منبع: گلوبال فاینانس

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید