انتشار داده‌های آماری بانکداری اسلامی توسط IFSB؛ سه ماهه سوم ۲۰۲۳
یکشنبه, 22 بهمن 1402 12:00 بانکداری اسلامی IFSB هیئت خدمات مالی اسلامی صورت‌های مالی صنعت مالی اسلامی 96

هیئت خدمات مالی اسلامی بیست‌ونهمین سری از مجموعه انتشارات آماری مربوط به شاخص‌های مالی اسلامی را تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ قرار داده است.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB)[1] بیست‌ونهمین سری از مجموعه انتشارات آماری مربوط به شاخص‌های مالی اسلامی (ساختاری و احتیاطی) بخش بانکداری اسلامی را تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، برای کشورهای عضو منتشر نموده و در پایگاه اطلاعاتی هیئت خدمات مالی اسلامی قرار داده است.

پروژه [2]PSIFIs شاخص‌های مالی ۲۶ کشور (افغانستان، اردن، امارات متحده عربی، اندونزی، انگلستان، ایران، بحرین، برونئی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، سودان، عراق، عربستان سعودی، عمان، فلسطین، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کویت، لبنان، لیبی، مالزی، مراکش، مصر و نیجریه) که عمدتا نمایندگان منطقه خاورمیانه، آسیا و آفریقا و کشورهای دارای صنعت مالی اسلامی در حال توسعه و توسعه‌یافته است را در بازه زمانی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ میلادی (فصلی) تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گفته دکتر بیلو لاوال دانباتا، دبیر کل هیئت خدمات مالی اسلامی، پروژه PSIFIs جهت افزایش دسترسی به داده‌های ساختاری و احتیاطی معتبر و به‌روز در مورد انعطاف‌پذیری و استحکام صنعت خدمات مالی اسلامی توانسته است به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابد. هیئت خدمات مالی اسلامی این سطح از موفقیت را ناشی از حمایت شدید اعضای کارگروه کشورهای عضو در راستای گردآوری، ارسال و انتشار داده‌ها می‌داند.

اطلاعات آماری پروژه PSIFIs در بخش بانکداری اسلامی، سطح وسیعی از داده‌های مربوط به بانک‌های کاملا اسلامی و همچنین باجه‌های اسلامی بانک‌های متعارف را در سطح کشورهای عضو تحت پوشش قرار می‌دهد. این مجموعه با ارائه شاخص‌های احتیاطی و تمرکز بر دقت و کیفیت داده‌ها، مجموعه‌ای از صورت‌های مالی را برای تسهیل اعتبارسنجی و دریافت چشم‌انداری دقیق از ساختار مربوط به فعالیت‌های مالی اسلامی درکشورهای مختلف فراهم می‌نماید.

هیئت خدمات مالی اسلامی تلاش می‌کند طی برگزاری منظم کارگاه‌ها و جلسات با نمایندگان کشورهای عضو سطح کیفیت، کمیت، دسترسی و قابلیت اطمینان‌پذیری به داده‌ها و اطلاعات موجود را از طریق پایگاه داده PSIFIs افزایش دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.


[1] - The Islamic Financial Services Board (IFSB)

[2] - Prudential and Structural Islamic Financial Indicators (PSIFIs)

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید