مشارکت بانک میزان پاکستان در توسعه دانش عمومی بانکداری اسلامی
شنبه, 19 خرداد 1397 01:45 803

در چند سال اخیر مدیران بانک میزان پاکستان برنامه‌هایی را جهت توسعه دانش عموم مردم در حوزه بانکداری و مالی اسلامی آغاز کرده‌اند.

بانک میزان پاکستان (Meezan Bank) نخستین بانک اسلامی در کشور پاکستان محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۲ و پس از تغییر نظام بانکی کشور پاکستان از بانکداری اسلامی یکپارچه به سمت بانکداری دوگانه، تاسیس شد.

این بانک، یک نهاد مالی اسلامی پیشرو در دوره اخیر در نظام بانکی پاکستان محسوب می‌شود. در حال حاضر این بانک انواع محصولات مالی اسلامی را جهت تجهیز و تخصیص منابع، ارائه خدمات بانکی، تأمین مالی شرکتی، تأمین مالی شخصی، مدیریت ثروت و ... ارائه می‌دهد.

در چند سال اخیر مدیران بانک میزان پاکستان برنامه‌هایی را جهت توسعه دانش عموم مردم در حوزه بانکداری و مالی اسلامی آغاز کرده‌اند. هدف این برنامه‌ها آشنا نمودن عموم مردم و مشتریان نظام بانکی با ماهیت ابزارهای مورد استفاده در بانک‌ها اسلامی و درک شباهت‌ها و تفاوت‌های این محصولات با ابزارهای متعارف است.

در این رابطه اخیرا سمیناری با مشارکت بانک میزان پاکستان و دانشگاه پنجاب در مسیر توسعه دانش عمومی در رابطه با بانکداری و مالی اسلامی برگزار شد. در این سمینار، مدیران و اعضای شورای فقهی بانک میزان پاکستان و همچنین برخی کارشناسان و محققین بانکداری اسلامی به ارائه برخی نکات و مسائل دارای اهمیت پرداختند.

در این دوره بسیاری از مخاطبین عمومی بانکداری و مالی اسلامی مانند اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها، فعالان در صنعت بانکداری و برخی کارشناسان فعال در حوزه‌های مالی یا بیمه‌ای حضور به هم رساندند و سوالات مورد نظر خود را با کارشناسان بانکداری و مالی اسلامی در میان گذاشتند.

منبع: پورتال بانکداری اسلامی

Prev Next
برای ارسال نظر وارد سایت شوید