تخصیص بودجه ۲.۱۲ میلیارد دلاری IsDB برای کشورهای عضو
سه شنبه, 28 آذر 1402 12:00 بودجه isdb بانک توسعه اسلامی توسعه اقتصادی تامین مالی صکوک هیئت مدیره اشتغال 120

هیات مدیره بانک توسعه اسلامی (IsDB) ۲.۱۲ میلیارد دلار برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی جدید در کشورهای عضو تصویب کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از THIS DAY، هیات مدیره بانک توسعه اسلامی (IsDB) ۲.۱۲ میلیارد دلار برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی جدید در کشورهای عضو تصویب کرد.

در همین حال دکتر محمد الجاسر، رئیس گروه IsDB که ریاست سی و پنجاه و سومین جلسه هیئت مدیره را بر عهده داشت، 16 پروژه را که موجب حمایت توسعه اقتصادی-اجتماعی و ارتقاء پایداری در بخش های استراتژیک کلیدی کشورهای عضو از قبیل حمل و نقل، انرژی، سلامت, آموزش، علاوه بر توسعه جوانان/کارآفرینی-اشتغال را تصویب کرد.

رئیس ISDB در سخنان خود بر اهمیت پروژه های مصوب و تأثیرات تحول آفرین آنها در بهبود حمل و نقل، بهداشت، آموزش و انرژی و همچنین تقویت یکپارچگی اقتصادی منطقه ای تأکید کرد.

الجاسر به اعضای هیئت مدیره گفت که ISDB در تلاش است تا بازار صکوک را تعمیق بخشد تا این بانک بتواند پروژه های بیشتری در حوزه صکوک سبز, پایدار یا معمولی را تأمین مالی کند.
همچنین قرار است بودجه 845.57 میلیون دلاری IsDB به اندونزی برای مشارکت در "تقویت پروژه شبکه ارجاع مراقبت‌های بهداشتی اندونزی" تخصیص داده شده است.

بر پایه این گزارش IsDB تامین مالی 204 میلیون دلاری را به مراکش برای "ساخت بزرگراه Guercif-Nador" در این کشور تصویب کرده است.

 

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید