پیش‌بینی از روند روبه رشد بانک‌های اسلامی در سال آینده میلادی
جمعه, 24 آذر 1402 12:00 بانکداری اسلامی خاورمیانه نفت خلیج فارس نقدینگی بازار سرمایه تامین مالی دارایی قیمت گذاری 106

شرایط عملیاتی برای بانک‌های اسلامی اروپا، خاورمیانه و آفریقا به دلیل قیمت‌های بالای نفت و نرخ‌های سود بالا به‌ ویژه در بازارهای اصلی شورای همکاری خلیج فارس به نفع آنها است.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از ZAWYA، موسسه رتبه بندی فیچ اعلام کرد انتظار می رود سودآوری و نقدینگی پایدار برای بانک های اسلامی در اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) ادامه یابد، این در حالی است که بازارهای سرمایه باید برای ریسک ها کافی باقی بمانند.

موسسه رتبه بندی فیچ اعلام کرد انتظار می رود رشد تامین مالی در بانک های اسلامی معقول و بالاتر از بانک های متعارف باشد در حالیکه کیفیت دارایی ها علی رغم نرخ سود بالاتر باید ثابت بماند،

موسسه رتبه بندی فیچ اعلام کرد در شورای همکاری خلیج فارس و اردن ضمن پیش بینی ادغام بیشتر در بخش بانکداری اسلامی در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا گفت، سهم بازار بانک های اسلامی از دارایی های این بخش از 85 درصد تا 16 درصد در نوسان بود و احتمالاً رشد بخش بانکداری اسلامی در سال 2024 از بانک های متعارف پیشی خواهد گرفت.

بانک‌های اسلامی کوچک‌تر با امتیازات و قدرت قیمت‌گذاری ضعیف‌تر، هزینه‌های تامین مالی بالاتر و بازارهای سرمایه ای کم قدرت بیشترین تحت فشار هستند.

شرایط عملیاتی برای بانک‌های اسلامی اروپا، خاورمیانه و آفریقا به دلیل قیمت‌های بالای نفت و نرخ‌های سود بالا به‌ویژه در بازارهای اصلی شورای همکاری خلیج فارس به نفع آنها است.

بر پایه این گزارش, چشم انداز بانک های اسلامی قطر مثبت و چشم انداز برخی از بانک های اسلامی ترکیه منفی است که نشان دهنده آسیب پذیری بالای پروفایل های مالی آنها در برابر خطرات محیط عملیاتی است.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید