همکاری سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی با بورس پاکستان
چهارشنبه, 15 آذر 1402 12:00 سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی مرکز تحقیقات و توسعه AAOIFI 200

قرار است کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان و سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی با مشارکت یکدیگر مرکز تحقیقات و توسعه مشترک ایجاد کنند.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از THE NATION، قرار است کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان (SECP) و سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی (AAOIFI) با مشارکت یکدیگر مرکز تحقیقات و توسعه مشترک (JRDC) برای تقویت رشد مالی اسلامی ایجاد کنند. در این راستا مجتبی احمد لودهی، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان تفاهم نامه ای را با ابراهیم بن خلیفه آل خلیفه، رئیس هیئت امنای AAOIFI در هشتمین کنفرانس AAOIFI-IsDB که از 29 تا 30 نوامبر 2023 در بحرین برگزار شد, منعقد کرد.

AAOIFI یک نهاداستاندارد گذار جهانی برای توسعه و صدور استانداردها برای صنعت مالی اسلامی است.
لودهی یکی از اعضای محترم میزگرد در کنفرانس AAOFI بود و سخنرانی عمیقی در مورد نقش مالی اسلامی برای تنوع بخشیدن به فعالیت های اقتصادی ارائه کرد. مقامات کلیدی بانک مرکزی بحرین، بازارهای مالی اسلامی بین‌المللی و مؤسسه بانکی و مالی بحرین نیز دیداری با لودهی داشتند تا در مورد زمینه‌های همکاری متقابل گفتگو کنند. مرکز تحقیقات و توسعه مشترک که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان میزبانی می‌شود، نشان‌دهنده گامی اساسی به سمت پیشرفت ظرفیت‌سازی، حمایت و تدوین سیاست برای تقویت رشد صنعت خدمات مالی اسلامی در پاکستان است. در راستای این تفاهم نامه، AAOIFI همچنین پشتیبانی فنی را برای فعالیت های ظرفیت سازی، تحقیق و حمایت از کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان گسترش خواهد داد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان پیش‌بینی می‌کند که مشارکت با نهادهای جهانی مانند AAOIFI اجرای تصمیمات دادگاه فدرال شریعت را تسهیل می‌کند و از تعهد دولت برای ریشه‌کن کردن ربا از اقتصاد حمایت می‌کند.

 

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید