انتشار سیزدهمین گزارش ثبات صنعت خدمات مالی اسلامی ۲۰۲۳
سه شنبه, 28 شهریور 1402 12:00 صنعت خدمات مالی اسلامی بانکداری اسلامی IFSB دارایی بازار سرمایه اسلامی گزارش سالانه 237

بخش بانکداری اسلامی توانسته سهم ۶۹.۳ درصد از دارایی‌های صنعت خدمات مالی اسلامی در جهان را در طی سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص دهد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالس اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB)، این هیئت گزارش ثبات صنعت خدمات مالی اسلامی ۲۰۲۳ را به طور رسمی در تاریخ ۱۵ اوت ۲۰۲۳ میلادی منتشر کرد. این گزارشات سالانه که اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط هیئت خدمات مالی اسلامی منتشر شد، یکی از منابع مهم در ارائه جدیدترین تحولات مربوطه در زمینه‌هایی همچون رشد، ثبات و دیگر مسائل مربوط به صنعت خدمات مالی اسلامی (IFSI) است.

به گفته دکتر بیلو لاوال دانباتا، دبیر کل هیئت خدمات مالی اسلامی، این گزارش درک روندهای جاری، تغییرات ساختاری، ملاحظات نظارتی و مسائل مربوط به بخش‌ها و مناطق مختلف در صنعت خدمات مالی اسلامی را تقویت می‌کند. علی‌رغم شرایط مالی چالش‌برانگیز، صنعت جهانی خدمات مالی اسلامی شاهد پیشرفت بوده و ارزش کلی آن از ۳.۰۶ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۱ به چیزی حدود ۳.۲۵ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است که این امر عمدتاً به دلیل پیشرفت در بخش بانکداری اسلامی و بازارهای سرمایه اسلامی در بازارهای کلیدی بوده‌است.

بر مبنای گزارش منتشر شده، بخش بانکداری اسلامی توانسته سهم ۶۹.۳ درصد از دارایی‌های صنعت خدمات مالی اسلامی در جهان را در طی سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص دهد. این بخش همچنین در سال ۲۰۲۲ رشد ۶.۹ درصدی دارایی‌ها را به ثبت رسانده است.

شایان ذکر است که سیزدهمین گزارش ثبات صنعت خدمات مالی اسلامی بر روی وب‌سایت این هیئت به آدرس www.ifsb.org به منظور دانلود در دسترس عموم قرار دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید