انتشار داده‌های آماری بانکداری اسلامی توسط IFSB؛ سه ماهه چهارم ۲۰۲۲
یکشنبه, 21 خرداد 1402 12:00 بانکداری اسلامی IFSB هیئت خدمات مالی اسلامی بازار سرمایه اسلامی سلامت مالی بیمه اسلامی 322

اطلاعات آماری مربوط به سلامت مالی و رشد بخش بانکداری اسلامی تا پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، برای کشورهای عضو در هیئت خدمات مالی اسلامی منتشر شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، اطلاعات آماری مربوط به سلامت مالی و رشد بخش بانکداری اسلامی تا پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، برای کشورهای عضو در بانک اطلاعاتی هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB) منتشر شده است. علاوه بر این، چهارمین انتشار صورت‌های مالی تفصیلی مرتبط با بخش بانکداری اسلامی نیز از سه ماهه چهارم ۲۰۱۷ تا سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ همزمان با مجموعه فوق صورت گرفته است.
این مجموعه، بیست‌وششمین انتشار داده‌های آماری بانک‌های اسلامی است که در پایگاه اطلاعاتی هیئت خدمات مالی اسلامی قرار گرفته است و شاخص‌های مالی ۲۶ کشور (افغانستان، اردن، امارات متحده عربی، اندونزی، انگلستان، ایران، بحرین، برونئی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، سودان، عراق، عربستان سعودی، عمان، فلسطین، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کویت، لبنان، لیبی، مالزی، مراکش، مصر و نیجریه) که عمدتا نمایندگان منطقه خاورمیانه، آسیا و آفریقا و کشورهای دارای صنعت مالی اسلامی در حال توسعه و توسعه‌یافته است را در بازه زمانی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ میلادی (فصلی) تحت پوشش قرار می‌دهد.

پروژه PSIFIs توانسته ‌است آمار مربوط به ۳ بخش عمده صنعت خدمات مالی اسلامی (IFSI) از جمله بخش بانکداری اسلامی، بیمه اسلامی و بازار سرمایه اسلامی (ICM) را تحت پوشش قرار ‌دهد و با این اقدام، زمینه را برای ایجاد یک پایگاه داده‌ای پایدار و جامع برای صنعت خدمات مالی اسلامی و اعمال سیاست‌ نظارتی بیشتر بر شبکه بانکی فراهم نماید. در این میان، علاوه بر ۲۶ مرجع نظارتی بخش بانکداری اسلامی، ۹ مرجع نظارتی از بخش تکافل و ۷ مرجع از بخش بازار سرمایه اسلامی سهم قابل توجهی در اجرای پروژه PSIFIs برای تأمین داده‌های بخش‌های مربوطه داشته‌اند.

شایان ذکر است هیئت خدمات مالی اسلامی، سومین انتشار مربوط به داده‌های تکافل و دومین انتشار داده‌های بخش بازار سرمایه اسلامی را در سپتامبر سال ۲۰۲۲ به پایان رسانیده که داده‌های هر دو بخش، بازه زمانی سه ماهه اول تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ را تحت پوشش قرار می‌دهند.

هیئت خدمات مالی اسلامی این سطح از موفقیت را ناشی از حمایت شدید اعضای کارگروه کشورهای عضو در راستای گردآوری، ارسال و انتشار داده‌ها می‌داند و تلاش می‌کند طی برگزاری منظم کارگاه‌ها و جلسات با نمایندگان کشورهای عضو سطح کیفیت، کمیت، دسترسی و قابلیت اطمینان‌پذیری به داده‌ها و اطلاعات موجود را از طریق پایگاه داده PSIFIs افزایش دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید