انتشار نسخه پیش‌نویس اصول راهنمای بازنگری شده در حاکمیت شرکتی
چهارشنبه, 27 ارديبهشت 1402 05:18 حاکمیت شرعی اصول راهنمای بازنگری مالی اسلامی حاکمیت شرکتی بانکداری اسلامی 341

این هیئت در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۳ میلادی، پیش‌نویس اصول راهنمای بازنگری شده در حاکمیت شرکتی برای موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB)، این هیئت در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۳ میلادی، پیش‌نویس اصول راهنمای بازنگری شده در حاکمیت شرکتی برای موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی ـ بخش بانکی (ED-30) را به منظور دریافت نقطه نظرات اصلاحی و مشورتی منتشر کرد. هیئت مزبور از مقررات‌گذاران، مقامات نظارتی، سازمان‌های بین‌المللی، موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی، دانشگاهیان و سایر ذی‌نفعان این حوزه دعوت کرد تا نظرات مشورتی خود را در بازه زمانی، ۲۲ مارس تا ۲۰ مه ۲۰۲۳ میلادی همزمان با ۲ فروردین تا ۳۰ اردیبشهت ماه به مدت ۶۰ روز به این هیئت اعلام نمایند.

اصول راهنمای بازنگری شده در حاکمیت شرکتی به منظور تسهیل موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی (IIFS) در بخش بانکداری، در مقوله شناسایی حوزه‌هایی که در آنها ساختارها و فرآیندهای حاکمیتی مورد نیاز است و همچنین توصیه بهترین شیوه‌ها در پرداختن به مسائل مربوطه طراحی شده است. به طور کلی هدف نهایی اصول مزبور، تقویت یکپارچگی و انعطاف‌پذیری موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی از طریق افزایش اثربخشی چهارچوب‌های حاکمیت شرکتی، تقویت بهترین شیوه‌های بین‌المللی و کمک مثبت به ثبات مالی و رشد اقتصادی پایدار است.

شایان ذکر است نسخه نرم افزاری ED-30 در وب‌سایت این هیئت به آدرس www.ifsb.org در دسترس عموم قرار دارد. علاقه‌مندان به ویژه اعضای IFSB می‌توانند نظرات خود را در بازه زمانی تعیین شده از طریق آدرس ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال فرمایند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید