بانک توسعه اسلامی متعهد به توسعه بیشتر بازار صکوک است
دوشنبه, 18 ارديبهشت 1402 08:40 بانک توسعه اسلامی بازار صکوک سرمایه گذاران توسعه اقتصاد اوراق بازار سرمایه بانکداری اسلامی 334

بانک توسعه اسلامی به طور کامل متعهد به ارائه عمق بیشتر به بازار صکوک با انتشار اندازه معیار با رتبه AAA است و به سرمایه گذاران کمک می کند تا به اهداف خود دست یابند.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از وب سایت بانک توسعه اسلامی، دکتر ضمیر اقبال، معاون رئیس بانک توسعه اسلامی گفت: بانک توسعه اسلامی به طور کامل متعهد به ارائه عمق بیشتر به بازار صکوک با انتشار اندازه معیار با رتبه AAA است و به سرمایه گذاران کمک می کند تا به اهداف خود برای ارتقای توسعه اقتصادی در کشورهای عضو این بانک دست یابند.
وی وبیناری که توسط واحد خزانه داری IsDB در مورد "چشم انداز بازار صکوک و اشتهای سرمایه گذار" برگزار شد, گفت: وضعیت فعلی بازار صکوک تقریبا 900 میلیارد دلار است. روندها و تحولات و عواملی که احتمالاً رشد آتی آن را شکل می دهند باید بررسی شوند.

دکتر ضمیر با به اشتراک گذاشتن تجربه IsDB تاکید کرد که این بانک بیش از 60 صکوک در بازارهای سرمایه جهانی به ارزش تقریباً 42 میلیارد دلار تا به امروز منتشر کرده است و تقریباً 22 میلیارد دلار آن در حال حاضر موجود است.

وی تصریح کرد که IsDB گام های مهمی در نمایش اعتبار اوراق سبز و اقلیمی برداشته که از جمله ایجاد چارچوب مالی پایدار خود در سال 2019 در راستای اصول جهانی اوراق قرضه سبز، اصول اوراق قرضه اجتماعی، و دستورالعمل های اوراق مشارکت پایدار که توسط نهاد بین المللی بازار سرمایه(ICMA) منتشر شده, برداشته است.
تحت این چارچوب، IsDB بیش از 5 میلیارد دلار صکوک سبز و پایدار صادر کرده است، که منابع را برای اقدامات اقلیمی مثبت و همچنین بهبود توسعه اجتماعی (به ویژه در بخش بهداشت) در کشورهای عضو خود بسیج می کند.
وی ادامه داد: در حرکت رو به جلو، استراتژی همسو بانک توسعه اسلامی به تقاضای فزاینده برای تامین مالی زیرساخت های سبز، مداخلات برای کاهش فقر و ایجاد تاب آوری پاسخ خواهد داد. این منجر به ایجاد کانال ارتباطی قوی بین پروژه های واجد شرایط می شود که می تواند به عنوان منبع اصلی دارایی ها برای انتشار بیشتر صکوک سبز و پایدار در آینده نزدیک مورد استفاده قرار گیرد.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید