انتشار سه مقاله تحقیقاتی جدید توسط هیئت خدمات مالی اسلامی
شنبه, 19 فروردين 1402 07:35 مقاله تحقیقاتی مالی اسلامی بانکداری اسلامی تامین مالی نرخ بهره شاخص های مالی اسلامی چالش ها 239

 داده‌های مقاله یادشده از پایگاه داده‌ای شاخص‌های مالی اسلامی (ساختاری و احتیاطی) هیئت خدمات مالی اسلامی استخراج شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB)، این هیئت اقدام به انتشار سه مقاله تحقیقاتی جدید در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۲ میلادی کرد. مقالات مزبور بیست و چهارمین، بیست و پنجمین و بیست و ششمین مقالات تحقیقاتی از مجموعه مقالات منتشر شده توسط این هیئت می‌باشند.
تمرکز موضوعی مقاله بیست و چهارم (WP-24) بر پیش‌بینی نسبت تامین مالی غیرجاری در بانکداری اسلامی است، به گونه‌ای که کاهش تدریجی انعطاف‌پذیری در بازپرداخت تامین مالی‌های مختلف و مهلت قانونی ایجاد شده در طول همه‌گیری کووید 19 را دنبال می‌کند. داده‌های مقاله یادشده از پایگاه داده‌ای شاخص‌های مالی اسلامی (ساختاری و احتیاطی) هیئت خدمات مالی اسلامی استخراج شده است. همچنین، با بهره‌گیری از مدل خودرگرسیون‌برداری با متغیر برون‌زا و همچنین مدل تصحیح خطای برداری با متغیر برون‌زا تجزیه و تحلیل‌های مربوطه صورت گرفته است. مقاله بیست و پنجم (WP-25) بر چشم‌انداز، الزامات و چالش‌های تامین مالی زیرساخت اسلامی تمرکز دارد. این مقاله بیان می‌کند، در حالی که مقوله زیرساخت به ویژه در حوزه‌های تامین مالی اسلامی یک مسئله کلیدی جهانی است،‌ عرضه محدودی از تامین مالی زیرساخت اسلامی توسط موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی وجود دارد. تمرکز مقاله بیست و ششم (WP-26) نیز بر تجربیات اولیه مربوط به انتقال از نرخ بهره لایبور (LIBOR) به نرخ‌های بهره بدون ریسک در برخی از حوزه‌های قضایی هیئت خدمات مالی اسلامی است.

شایان ذکر است، مجموعه مقالات مزبور جهت دانلود علاقه‌مندان در وب‌سایت هیئت خدمات مالی اسلامی در دسترس عموم قرار دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید