خیز بلند بانک مرکزی پاکستان برای اسلامی کردن بانک ها
دوشنبه, 03 بهمن 1401 23:42 بانک مرکزی پاکستان بانکداری اسلامی شریعت مالی اسلامی توسعه اسلامی تامین مالی 656

پاکستان در حال کار بر روی مدل بانکداری اسلامی خود است و در حال حاضر 20 درصد بانک های تجاری بانکداری اسلامی را پذیرفته اند. 

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از THE EXPRESS TRIBUNE، در سمینار بانکداری اسلامی و توسعه اقتصادی معاون بانک مرکزی پاکستان گفت: پاکستان در حال کار بر روی مدل بانکداری اسلامی خود است. در حال حاضر 20 درصد بانک های تجاری بانکداری اسلامی را پذیرفته اند و یک بانک خصوصی به طور کامل به بانک اسلامی تبدیل شده است.
وی با تاکید بر نیاز علمای شریعت به ایجاد آگاهی در مورد بانکداری اسلامی، گفت: بانک مرکزی پاکستان به هر بانکی که بخواهد شعبه های خود را اسلامی کند، تسهیلات ارائه می کند. بانک مرکزی دو بخش را در ساختار بانکداری اسلامی خود ایجاد کرده است: مالی اسلامی و توسعه اسلامی.
این مقام بانک مرکزی پاکستان خاطر نشان کرد که علاقه مردم به بانکداری اسلامی در حال افزایش است و این تسهیلات برای بهبود کیفیت زندگی آنها در حال گسترش است. وی گفت: در حالی که تبدیل از بانکداری متعارف به بانکداری اسلامی کاری چالش برانگیز است، بانک مرکزی همکاری کامل خود را ارائه می دهد و با یک طرح بازنگری شده این کار را انجام خواهد داد.
وی افزود: از طریق بانکداری اسلامی، افراد بیشتری می توانند از تسهیلات تامین مالی استفاده کنند. همچنین، رئیس هیئت شریعت بانک مرکزی پاکستان با بیان اینکه تبدیل داده‌های بانکداری اسلامی به یک برنامه کاربردی, کار دشواری است گفت: تکنولوژی امروز, تبدیل داده‌ها را به سیاست‌ها آسان کرده است ضمن اینکه ایجاد یک اکوسیستم ساده مهم است و این یکی از مواردی است که باید اصلاح شود.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید