بانک اسلامی استرالیا موفق به اخذ مجوز از سوی مقام مقررات احتیاطی استرالیا شد
جمعه, 22 مهر 1401 21:42 بانک اسلامی استرالیا امور مالی بانکداری اسلامی طرح آزمایشی 288

بانک اسلامی استرالیا موفق به اخذ مجود محدود از سوی اداره مقررات احتیاطی این کشور شد تا طیف وسیعی از خدمات را برای مشتریان مسلمان ارائه دهد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از Pakistan OBSERVER، در حال حاضر تقریبا ۸۰۰ هزار مسلمان در استرالیا زندگی می کنند که به دلیل مسائل شرعی از دریافت و پرداخت بهره محدودیت دارند, اکنون مسلمانان استرالیایی می توانند از طریق این بانک وام دریافت کرده و صاحب خانه شوند.
قرار است بانک اسلامی استرالیا پیش از عرضه عمومی خدمات خود, طرح آزمایشی خود را با تعداد ۸ هزار مشتری انجام دهد.
در همین حال دین گیلسپی، مدیر عامل بانک اسلامی استرالیا گفت: مدل تامین مالی خانه, "مالکیت مشترک" خواهد بود یعنی مشتریان به جای پرداخت بهره، در حالی که تحت سهم ملک بانک زندگی می کنند، اجاره بها پرداخت می کنند.
وی تصریح کرد ممکن است مشتری با 20 درصد سپرده شروع کند ... این بدان معناست که آنها مالک 20 درصد خانه می شوند و بانک مالک 80 درصد دیگر خواهد بود. آنچه که ما به مشتری اجازه انجام آن را می دهیم خرید سهام بیشتری از آن ملک در طول زمان است. سهم مستاجر در ملک با پرداخت اجاره افزایش می یابد تا زمانی که مالک کامل خانه شوند.
بر اساس دین اسلام، بانک اسلامی استرالیا از انجام معامله با بخش هایی از جمله مشروبات الکلی و قمار نیز منع شده است.
این بانک هدف گذاری کرده تا سال ۲۰۲۴ وارد بورس شود. پیش بینی می شود تا آن تاریخ بیش از یک میلیون مسلمان در استرالیا زندگی کنند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید