ترکیه به دنبال تبدیل شدن به قطب مالی اسلامی جهان است
شنبه, 16 مهر 1401 04:35 ترکیه قطب مالی اسلامی جهان تامین مالی بانکداری اسلامی 303

مقامات مالی ترکیه اعلام کردند سیاست های اقتصادی و مقرراتی این کشور با هدف تبدیل کردن ترکیه به قطب مالی اسلامی جهان هدایت می شوند.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل ازDAILY SABAH، گوکسل آسان مقام ارشد مالی در ترکیه گفت این کشور قصد دارد خود را به عنوان کشور پیشرو در امور مالی اسلامی معرفی کند. وی تصریح کرد بر خلاف بسیاری از کشورهایی که مدعی مرکز مالی اسلامی در جهان هستند، ترکیه بر اساس پیشینه تاریخی، فرهنگی، ژئوپلیتیکی و اقتصادی خود دارای مزایای بسیار مهمی است که می تواند این مهم را به خود اختصاص دهد. 
گوکسل آسان گفت: برای رسیدن به این هدف تلاش کرده اند. اظهارات وی یک روز پس از آن بیان شد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه قول داد که گام های بیشتری برای ارتقای توسعه مشارکت و تامین مالی بردارد.
اردوغان گفت: سیستم مالی مشارکت پتانسیل خود را در ترکیه تا حدی از دست داده، جایی که حساسیت های مذهبی مردم بالاست است.
همچنین آسان گفت: سیستم مالی مشارکت نه تنها به عنوان ساختاری است که از پس‌اندازها در راستای حساسیت‌های مذهبی به خوبی استفاده می‌کند، بلکه به عنوان نیروی محرکه‌ای که ایفای نقش مهمی در توسعه و استقلال مالی کشور دارد.
در سال 2021، مؤسسه رتبه‌بندی مودی اعلام کرد دارایی‌های بانکداری اسلامی ترکیه که به عنوان دارایی‌های بانکی مشارکت نیز شناخته می‌شود، با کمک مقررات حمایتی و گسترش شبکه توزیع طی پنج سال آینده حداقل دو برابر خواهد شد.
 
Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید