مالزی بر مدار رشد در صنعت فناوری مالی اسلامی (فین تک)
چهارشنبه, 06 مهر 1401 06:17 فین تک اسلامی مالزی بانکداری اسلامی اقتصاد دیجیتال 424

صنعت فناوری مالی اسلامی در مالزی در سال های آینده از طریق توسعه سیاست ها، فناوری و استعدادها برای حمایت از این اکوسیستم به رشد خود ادامه خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از malaymail، محمد معظم محمد، رئیس انجمن بانکداری و موسسات مالی اسلامی مالزی (AIBIM) گفت: صنعت فین تک در اینجا با کمک بانک نگارا مالزی (BNM) و سازمان‌های دولتی مانند شرکت اقتصاد دیجیتال مالزی (MDEC) در مقایسه با سایر کشورها بالغ‌تر است.
محمد معظم گفت: امور مالی اسلامی ستون فقرات بهبود اقتصادی و به عنوان یکی از قدرت های پیشرو در تغییر است. همچنین بسیار مهم است که مالزی از ارزش ها و اصول مالی اسلامی برای دستیابی به رفاه، پایداری و فراگیری مشترک حمایت کند.
به گفته موسسه رتبه بندی مودیز، بهبود اقتصادی در بازارهای کلیدی مالی اسلامی رشد اعتبار و تقاضا برای محصولات مطابق با شریعت را افزایش می‌دهد و انتظار می‌رود رشد دارایی‌های بانک‌های اسلامی به عملکرد بهتری نسبت به بانک های متعارف داشته باشد.
بهبود اقتصادی همچنین باعث افزایش قدرت مصرف مسلمانان می شود، به طوری که جمعیت 1.9 میلیاردی مسلمانان جهان معادل 2 تریلیون دلار آمریکا در سال 2021 برای مواد غذایی، دارویی، آرایشی، مد و سفر هزینه کردند.
به گفته مودیز، پیش‌بینی می‌شود مسلمانان تا سال ۲۰۲۵ به ۲.۸ تریلیون دلار در مورد اقعلام گفته شده هزینه کنند.
مودیز با استناد به شاخص جهانی اقتصاد اسلامی اعلام کرد مالزی همچنان پیشگام جهانی در زمینه مالی اسلامی است و برای نهمین سال متوالی در بین 81 کشور در رتبه اول قرار دارد.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید