جهش قیمت در کالاها بانک های اسلامی را تقویت می کند.
یکشنبه, 20 شهریور 1401 20:11 بانکداری اسلامی جهش قیمت تامین مالی سودآوری دیجیتالی سازی 330

موسسه اعتبار سنجی مودیز اعلام کرد رشد در بازارهای اصلی مالی اسلامی از جمله کشورهای خلیج فارس، مالزی و اندونزی به دلیل افزایش صادرات کلیدی از قبیل... 

موسسه اعتبار سنجی مودیز اعلام کرد رشد در بازارهای اصلی مالی اسلامی از جمله کشورهای خلیج فارس، مالزی و اندونزی به دلیل افزایش صادرات کلیدی از قبیل هیدروکربن ها و روغن پالم و نیز کاهش محدودیت های کرونا در حال افزایش است.

مودیز خاطر نشان کرد تورم در این کشورها به دلیل یارانه های دولتی و سیاست افزایش نرخ ها در حد متوسط باقی خواهد ماند ضمن اینکه رونق اقتصادی, کیفیت دارایی بانک های اسلامی را ثابت نگه می دارد و در عین حال سودآوری را افزایش می دهد.
بنابراین، بانک‌های اسلامی می‌توانند بافرهای سرمایه و نقدینگی فراوانی را حفظ کنند و آنها را قادر می‌سازد تا نسبت به تقاضای فزاینده ای که برخوردار هستند در جهت خدمات مالی مطابق با شریعت سرمایه‌گذاری کنند.
مودیز اعلام کرد علیرغم کاهش تسامح نظارتی در این کشورها، تمرکز بانک‌های اسلامی بر تامین مالی خرده‌فروشی به دلیل ماهیت امن و متنوع آن‌ها و همچنین تعهد محتاطانه بانک‌ها از کیفیت دارایی‌ آنها حمایت می‌کند.
این موسسه اعتبار سنجی در پایان اعلام کرد سودآوری بانک‌های اسلامی با توجه به ذخایر زیان کافی آنها افزایش می‌یابد، در حالی که سود حاصل از دیجیتالی‌سازی, هزینه‌های فناوری بالاتر آنها را جبران می‌کند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید