گسـترش همـکاری مالــزی و بانـک توسـعه اســلامی
سه شنبه, 11 مرداد 1401 03:20 بانک توسعه اسلامی همکاری بانک توسعه اسلامی بانکداری اسلامی 435
Gallery Image 1

مالـزی مشتاق به ادامه همـکاری با کشــورهای عضـو و غیرعضـو بانـک توسعه اسـلامی برای پیشـبرد نقـش مالی اسـلامی اسـت.

به گزارش پورتال خبری انجمن مالی اسلامی به نقل از malaymail، داتوک سری تنگکو ظفرال عبدالعزیز، وزیر دارایی مالزی از نقش اساسی مرکز تعالی کوالالامپور در بانک توسعه اسلامی در جهت تسهیل تبادل دانش و تجربه این کشور در امور مالی اسلامی قدردانی کرد و گفت: مالزی مشتاق به ادامه همکاری با کشورهای عضو و غیرعضو بانک توسعه اسلامی برای پیشبرد نقش مالی اسلامی در زمینه هایی مانند صنعت حلال، فناوری جدید، تامین مالی اجتماعی، اوقاف، بهداشت عمومی و محیط زیست است.

وی افزود: مالزی یک رهبری جهانی قدرتمند در امور مالی اسلامی ایجاد کرده است، و بانک توسعه اسلامی در تسهیل اشتراک گذاری تخصص مالزی با کشورهای عضو خود نقش مهمی ایفا کرده است.
وزیر دارایی مالزی گفت: اصول مالی اسلامی به طور طبیعی با ملاحظات زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) همسو است و به این ترتیب، نقش کلیدی در پیشبرد توسعه پایدار دارد.
وزیر دارایی مالزی و ریئس بانک توسعه اسلامی به همکاری طولانی مدت خود در زمینه های آموزش، بورس تحصیلی و ارتباطات معکوس بین دولت مالزی و IDB اشاره کردند و همچنین توافق کردند که طرح های مشترک را از طریق مرکز تعالی کوالالامپور افزایش دهند و همچنیند حمایت از مالزی در راستای برنامه توسعه ملی این کشور در اولویت اصلی قرار گیرد.
ظفرال افزود: مالزی متعهد به شراکت با بانک توسعه اسلامی است، به ویژه در سه رکن کلیدی: تقویت ، مقابله با فقر و ایجاد انعطاف‌پذیری، و همچنین هدایت رشد اقتصادی سبز همانطور که در سند استراتژی مشخص شده است.

دکتر الجاسر رییس بانک توسعه اسلامی در پایان گفت: مالزی ثابت کرده است که اقتصاد انعطاف پذیر آن با حمایت نهادهای دولتی و بخش خصوصی بسیار متنوع و پر جنب و جوش می‌تواند از برخی از چالش‌ ها و بحران‌ها عبور کند.

 

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید