حرکت بانک مرکزی روسیه به سمت بانکداری اسلامی
سه شنبه, 28 تیر 1401 00:21 بانکداری اسلامی بانکداری اسلامی بین المللی روسیه بانک مرکزی روسیه 498
Gallery Image 1

بانک مرکـزی روسیـه در حال تهیـه پیـش نـویس قانـون جـدیدی بـرای تنظـیم بانـکداری اسلامـی در این کشـور اسـت.

به گزارش پرتال خبری انجمن مالی اسلامی ایران، به نقل از خبرگزای تی آر تی روسیه، 

روسیه در حال تهیه پیش نویس قانون جدیدی برای تنظیم بانکداری اسلامی در این کشور است، بخش رو به رشدی که می تواند به بانک های دولتی که تحت تحریم های غرب قرار گرفته اند کمک کند تا سرمایه گذاران کشورهای مسلمان نشین را جذب کنند و همچنین نیاز مشتریان داخلی برآورده کنند.

روزنامه پرتیراژ روسیه ,کومرسانت , گزارش داد که موسسات بانکی غیر اعتباری به عنوان سازمان های مشارکت تامین مالی (FPO) فعالیت می کنند و محصولات مالی مطابق با شرع را به مشتریان خود ارائه می دهند.
این گزارش می افزاید که سازمان های مشارکت تامین مالی زیر نظر بانک مرکزی روسیه خواهند بود که ثبت همه این شرکت ها را حفظ کرده و بر عملیات آنها نظارت خواهد کرد.

آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته دومای دولتی در مورد بازار مالی، گفت که پیش نویس قانون می تواند تا پایان هفته برای تصویب به مجلس ارائه شود.

بانک‌های اسلامی بر اساس دستورالعمل‌های دینی و اخلاقی فعالیت می‌کنند و پرداخت بهره و سفته‌بازی‌های پولی را ممنوع می‌کنند. بخش بانکداری اسلامی جهانی سالانه 14 درصد رشد می کند و ارزش آن 1.99 تریلیون دلار برآورد می شود و دارای سهم ۶درصدی در صنعت بانکداری غیراسلامی جهانی است.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید