انتشار نسخه پیش‌نویس اصول اساسی برای مقررات مالی اسلامی (بخش تکافل) توسط IFSB
سه شنبه, 06 ارديبهشت 1401 01:00 تکافل مالی اسلامی IFSB هیئت خدمات مالی اسلامی پیش نویس اصول اساسی 808

هیئت خدمات مالی اسلامی،  پیش‌نویس اصول اساسی مقررات مالی اسلامی در بخش تکافل (بیمه اسلامی) را به منظور دریافت نقطه نظرات اصلاحی و مشورتی منتشر کرد.

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت هیئت خدمات مالی اسلامی IFSB، این هیئت در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۲ میلادی، پیش‌نویس اصول اساسی مقررات مالی اسلامی در بخش تکافل (بیمه اسلامی) (ED-27) را به منظور دریافت نقطه نظرات اصلاحی و مشورتی منتشر کرد. هیئت مزبور از مقررات‌گذاران، مقامات نظارتی، سازمان‌های بین‌المللی، موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی، دانشگاهیان و سایر ذی‌نفعان این حوزه دعوت کرد تا نظرات مشورتی خود را از ۳۱ مارس همزمان با ۱۱ فروردین ماه به مدت ۶۰ روز به این هیئت اعلام نمایند.

این استاندارد در نظر دارد تا مجموعه‌ای از اصول اساسی تکافل (TCPs) را همسو با اصول اساسی بیمه (ICPs) که پیشتر در نوامبر ۲۰۱۹ به تصویب این هیئت رسیده است، ارائه دهد. در این راستا و در صورت لزوم افزودن و انجام امور اصلاحی به منظور منعکس کردن بهره‌گیری از اصول شریعت در مقوله تکافل قابل تصور می‌باشد.

به طور کلی هدف از استاندارد یادشده، ارائه یک استاندارد بین‌المللی مبنا به منظور ارتقای یک سیستم نظارتی و مقرراتی سالم و مناسب است. استاندارد مزبور به دنبال تداوم بخش تکافل به صورت منصفانه، ایمن و پایدار در راستای حفاظت از منافع ذی‌نفعان، متقاضیان و کلیه عوامل دخیل در حوزه تکافل و همچنین کمک به مقوله ثبات سیستم مالی اسلامی می‌باشد.

شایان ذکر است نسخه نرم افزاری ED-27 در وب‌سایت این هیئت به آدرس www.ifsb.org در دسترس عموم قرار دارد. علاقه‌مندان به ویژه اعضای IFSB می‌توانند نظرات خود را در بازه زمانی تعیین شده از طریق آدرس ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال فرمایند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید