انتشار پیش‌نویس اصول راهنما در حوزه تعمیق بازارهای سرمایه اسلامی توسط IFSB
دوشنبه, 15 فروردين 1401 17:39 بازار سرمایه اسلامی پیش نویس اصول راهنما IFSB هیئت خدمات مالی اسلامی 454

هیئت (IFSB)  اقدام به انتشار پیش‌نویس اصول راهنما در حوزه تقویت و تعمیق بازارهای سرمایه اسلامی، به منظور دریافت نقطه نظرات اصلاحی و مشورتی را کرد.

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB)، این هیئت در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۲ میلادی اقدام به انتشار پیش‌نویس اصول راهنما در حوزه تقویت و تعمیق بازارهای سرمایه اسلامی (ED-GN-8)، به منظور دریافت نقطه نظرات اصلاحی و مشورتی را کرد. هیئت مزبور از مقررات‌گذاران، مقامات نظارتی، سازمان‌های بین‌المللی، فعالان بازار سرمایه اسلامی، دانشگاهیان و سایر ذی‌نفعان این حوزه دعوت کرد تا نظرات مشورتی خود را در بازه زمانی، ۲۵ مارس تا ۲۶ می ۲۰۲۲ همزمان با ۵ فروردین تا ۵ خرداد ماه به مدت ۴۵ روز به این هیئت اعلام نمایند.

لازم به ذکر است که یادداشت راهنمای (GN) به دنبال ارتقای ثبات مالی از طریق سیستم‌های مالی اسلامی قوی و شفاف با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع است. این اصول راهنما به افزایش انعطاف‌پذیری کشورها در برابر شوک‌های گوناگون کمک می‌کند و به نوبه خود با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات، از انعطاف‌پذیری سایر بخش‌های صنعت خدمات مالی اسلامی نیز حمایت می‌نماید. به عبارتی، هدف GN ارائه اصول راهنما و برجسته کردن بهترین شیوه‌ها در زمینه توسعه و تعمیق بازارهای سرمایه اسلامی است. در مجموع، اهداف کلیدی این یادداشت به شرح زیر می‌باشد:

· ارائه بهترین شیوه‌های بین‌المللی در توسعه و ترویج رشد بازارهای سرمایه اسلامی

· ارائه اصول راهنما به منظور تعمیق شفافیت در بازارهای سرمایه اسلامی

· ارائه اصول راهنما در زمینه تقویت چهارچوب‌های نظارتی و ثبات بازار سرمایه اسلامی

· ترویج هماهنگی اقدامات و رویه‌ها در بازارهای سرمایه اسلامی

شایان ذکر است نسخه نرم افزاری ED-GN-8 در وب سایت این هیئت به آدرس www.ifsb.org در دسترس عموم قرار دارد. علاقه‌مندان به ویژه اعضای IFSB می‌توانند نظرات خود را در بازه زمانی تعیین شده از طریق آدرس ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال فرمایند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید