امضای توافقنامه همکاری میان IFSB، INCEIF و ISRA برای توسعه دانش مالی اسلامی
سه شنبه, 24 اسفند 1400 22:30 تفاهم نامه همکاری مالی اسلامی بین المللی IFSB ISRA INCEIF 550

 تفاهم‌نامه همکاری میان هیئت خدمات مالی اسلامی IFSB ،INCEIF و ISRA برای همکاری‌ سه‌جانبه در زمینه ارتقا و گسترش دانش امور مالی اسلامی به امضاء رسید.

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی، تفاهم‌نامه همکاری میان هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB)، مرکز بین‌المللی آموزش مالی اسلامی مالزی (INCEIF) و مؤسسه بین‌المللی تحقیقات مالی اسلامی (ISRA) در مراسمی به صورت مجازی با هدف ارائه چارچوبی برای همکاری‌ سه‌جانبه در زمینه ارتقای فعالیت‌های مرتبط با توسعه و گسترش دانش امور مالی اسلامی به امضاء رسید.
مرکز بین‌المللی آموزش مالی اسلامی (INCEIF) در دسامبر 2005 توسط بانک مرکزی مالزی (بانک نگارا) در نزدیکی شهر کوالالامپور تأسیس گردید. چشم‌انداز مرکز بین‌المللی آموزش مالی اسلامی، دستیابی به مرجعیت دانش در زمینه مالی اسلامی است و هدف از این اقدام دولت، دست‌یابی به جایگاه برتر در زمینه مالی اسلامی و تبدیل شدن به یک مرکز بین‌المللی مالی اسلامی در جهان می‌باشد.

مؤسسه بین‌المللی تحقیقات مالی اسلامی که معمولا با نام اختصاری ISRA شناخته می‌شود، به منظور ترویج تحقیقات کاربردی در زمینه شریعت و مالی اسلامی تأسیس شده است. این مرکز همچنین به عنوان مرجع علمی در رابطه با گردآوری دیدگاه‌های مختلف شریعت (فتاوا) عمل می‌کند و مطالعاتی را در مورد مسائل مستحدثه در صنعت مالی اسلامی انجام می‌دهد.

علاوه بر این، ISRA در تقویت رشد سرمایه انسانی و تربیت افراد متخصص و خبره در حوزه تخصصی فقه مالی اسلامی کمک می‌کند و از طریق تحقیق و گفتگو در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی، بستر مشارکت بیشتر در بین مدیران، متخصصان، محققان و دانشگاهیان را فراهم می‌کند.

این تفاهم‌نامه باعث رسمی‌شدن همکاری‌ها میان سه نهاد مذکور گشته و با حضور افراد متخصص و فارغ‌التحصیلان مرکز آموزش مالی اسلامی می‌تواند بستری را برای تقویت بیشتر روابط و تبادل منابع آموزشی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارهای مشترک، انتشارات و غیره فراهم نماید.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید