توسعه برنامه جدید عملکرد استراتژیک IFSB؛ ۲۰۲۴-۲۰۲۲
چهارشنبه, 06 بهمن 1400 02:07 IFSB هیئت خدمات مالی اسلامی بانکداری اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران 496

شورای هیئت خدمات مالی اسلامی  برنامه جدید عملکرد استراتژیک  را با هدف گسترش و تقویت برنامه کاری هیئت خدمات مالی اسلامی منتشر نموده است.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، شورای هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB) [1] برنامه جدید عملکرد استراتژیک (SPP)[2] ۲۰۲۲-۲۰۲۴ را با هدف گسترش و تقویت برنامه کاری هیئت خدمات مالی اسلامی و رفع نیازهای اعضای کارگروه کشورهای عضو منتشر نموده است.

این برنامه جدید در راستای حمایت از رشد، انعطاف‌پذیری و ثبات صنعت خدمات مالی اسلامی (IFSI)[3] و با توجه به چالش‌های پیش‌روی صنعت مالی جهانی در سی‌ونهمین جلسه شورای هیئت خدمات مالی اسلامی که در نهم دسامبر ۲۰۲۱ در ابوظبی برگزار گردید، به تصویب رسیده است.

برنامه جدید عملکرد IFSB توانسته‌ است با حفظ چارچوب برنامه استراتژیک دوره قبلی (۲۰۲۱-۲۰۱۹) و ارائه استراتژی‌های قوی کوتاه‌مدت تا میان‌مدت، بیشترین تمرکز خود را بر کیفیت محصولات، تأثیر بیشتر بر صنعت، تعامل بیشتر با اعضای IFSB و صنعت و همچنین پایداری یکپارچه در منابع مالی و انسانی داشته باشد.

برنامه عملکرد استراتژیک معرفی‌شده بر چهار حوزه کلیدی استراتژیک[4] (SKRA) به شرح زیر تمرکز دارد:

SKRA 1: تدوین و انتشار استانداردهای احتیاطی، ارائه خروجی‌های تحقیقاتی با کیفیت و همچنین آمار و تجزیه و تحلیل جامع در حوزه رشد صنعت.

SKRA 2: تسهیل اجرای و پیاده‌سازی استانداردهای احتیاطی و توسعه ظرفیت استفاده از استانداردهای IFSB در کشورهای مختلف.

SKRA 3: افزایش مشارکت بیشتر اعضای کشورهای عضو IFSB و همکاری‌های مشترک برای برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی.

SKRA 4: افزایش بهره‌وری و کارایی کلی IFSB از طریق مدیریت موثر منابع انسانی، پیگیری پایداری و ثبات مالی، تقویت شیوه‌های حاکمیت شرکتی و تقویت کنترل‌های داخلی با فرهنگ سازمانی قوی.

جهت مشاهده این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

[1] The Islamic Financial Services Board (IFSB)

[2] Strategic Performance Plan (SPP)

[3] Islamic financial services industry (IFSI)

[4] Strategic Key Result Areas (SKRAs)

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید