دکتر رضا باقر؛ رئیس بانک مرکزی پاکستان به عنوان رئیس هیأت خدمات مالی اسلامی منصوب شد
سه شنبه, 23 آذر 1400 08:21 IFSB هیأت خدمات مالی اسلامی بانکداری اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران ابزارهای مالی اسلامی 636

انتصاب دکتر باقر توسط شورای IFSB در سی و نهمین جلسه آن که در تاریخ 9 دسامبر در ابوظبی امارات متحده عربی برگزار شد، تصویب شد.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، دکتر رضا باقر؛ رئیس بانک مرکزی پاکستان به عنوان رئیس هیأت خدمات مالی اسلامی در سال 2022 منصوب شد.
انتصاب دکتر باقر توسط شورای IFSB در سی و نهمین جلسه آن که در تاریخ 9 دسامبر در ابوظبی امارات متحده عربی برگزار شد، تصویب شد. او قبلاً به عنوان نایب رئیس شورای IFSB در سال 2021 خدمت کرده بود. وی همچنین به عنوان رئیس مجمع عمومی IFSB در سال 2022 خدمت خواهد کرد. مجمع عمومی نماینده تمام اعضای IFSB، یعنی اعضای اصلی، اعضای وابسته و اعضای ناظر می‌باشد.

رئیس بانک مرکزی پاکستان بیان کرد: عمیقاً مفتخر است که ریاست شورای IFSB را بر عهده گیرد و آرزومند است که بتواند با حمایت اعضای این هیأت در راستای تحقق اهدافی که در برنامه عملکرد استراتژیک آن در برنامه IFSB 2022-24 پیش بینی شده است، گام بردارد.

بر اساس گزارش جهانی ثبات خدمات مالی اسلامی متعلق به IFSB در سال 2021، ارزش کل صنعت خدمات مالی اسلامی (بانکداری اسلامی، بازارهای سرمایه اسلامی و تکافل) در سال 2020 حدود 2.70 تریلیون دلار برآورد شده است. در حال حاضر در کشور پاکستان، پنج بانک اسلامی یکپارچه و هفده بانک متعارف با شعب بانکداری اسلامی مستقل فعال هستند که طیف وسیعی از راهکارها و ابزارهای مالی منطبق بر شریعت را ارائه می‌دهند.

در ژوئن 2021، سهم بازار دارایی‌ها و سپرده‌های صنعت بانکداری اسلامی در کل بخش بانکداری به ترتیب 17 درصد و 18.7 درصد بوده است و شبکه شعب مؤسسات بانکداری اسلامی شامل بیش از 3583 شعبه و 1562 گیشه است.

شایان ذکر است، شورای IFSB، نهاد ارشد اجرایی و سیاست گذاری هیأت خدمات مالی اسلامی است. این سازمان متشکل از یک نماینده از یک عضو کامل IFSB، متشکل از مدیران ارشد از نهادهای نظارتی پیشرو و مراجع نظارتی مالی اسلامی است.

در حال حاضر، 187 عضو IFSB شامل 81 مرجع قانون‌گذاری و نهاد نظارتی، 10 سازمان بین‌المللی بین‌دولتی، و 96 نهاد فعال در حوزه بازار متشکل از مؤسسات مالی، شرکت‌های حرفه‌ای، انجمن‌های صنعتی و بورس اوراق بهادار می‌باشد.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید