انتشار مجموعه سوالات و توضیحات مربوط به چهار استاندارد IFSB
شنبه, 15 آبان 1400 11:31 استاندارد IFSB هیئت خدمات مالی اسلامی انجمن مالی اسلامی IFSB 618

هیئت خدمات مالی اسلامی ([1]IFSB) در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۲۱، اقدام به انتشار چهارمین مجموعه از سری مجموعه سوالات متداول (FAQ) در ارتباط با چهار استاندارد خود را کرد

انتشار مجموعه سوالات و توضیحات مربوط به چهار استاندارد IFSB

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، هیئت خدمات مالی اسلامی ([1]IFSB) در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۲۱، اقدام به انتشار چهارمین مجموعه از سری مجموعه سوالات متداول (FAQ) در ارتباط با چهار استاندارد خود را کرد. هدف از انتشار مجموعه مزبور که در ادامه سه مجموعه قبلی می‌باشد اجرای بهتر استانداردهای این هیئت در کشورهای عضو، از طریق ارائه توضیحات تکمیلی و ایجاد شفافیت در مورد استانداردهای منتشر شده، است. انتشار مزبور به نظر می‌رسد افزایش اثربخشی در این حوزه را به دنبال داشته باشد.

به گزارش وب‌سایت این هیئت، چهار استاندارد مورد نظر و ارائه‌شده در این مجموعه، شامل اصول راهنما در مورد دستورالعمل مدیریت ریسک نقدینگی برای موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی (IFSB-12) (به استثنای موسسات بیمه اسلامی (تکافل[2]) و طرح‌های سرمایه‌گذاری جمعی اسلامی[3])، اصول راهنمای آزمون استرس برای موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی (IFSB-13)، اصول راهنمای حمایت از سرمایه‌گذاران در بازارهای سرمایه اسلامی (IFSB-24) و ترویج شفافیت و انضباط بازار در تعهدات بیمه اسلامی/اتکایی[4] (IFSB-25) است.

دکتر دانباتا[5]، دبیرکل هیئت خدمات مالی اسلامی با اشاره به اهمیت انتشار مجموعه جدید سوالات متداول اظهار داشت که حمایت از اعضا همواره از اولویت‌های این هیئت بوده و اعتقاد قوی و راسخی به تداوم این پشتیبانی وجود دارد. در این راستا، امید است که انتشار این مجموعه جدید، افزایش درک و آگاهی در مورد استانداردهای این هیئت را در پی داشته باشد. وی این نکته را نیز خاطر نشان کرد که در مورد نقش پرسش‌های متداول در اجرای استانداردهای مزبور بازخوردهای خوبی از سوی اعضا دریافت شده است.

شایان ذکر است که هیئت خدمات مالی اسلامی از ارائه سوالات، پیشنهادها و نظرات به منظور بهبود مجموعه سوالات متداول و ارائه شفافیت بیشتر استانداردها استقبال می‌نماید. در این راستا علاقه‌مندان به مشارکت می‌توانند نظرات و پیشنهادهای خود را به آدرس ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال فرمایند.

جهت مشاهده این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید.

 

 

 

[1] The Islamic Financial Services Board (IFSB)

[2] Takāful

[3] Islamic Collective Investment Schemes

[4] Retakāful

[5] Danbatta

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید