اقدامات موثر بر کاهش اثرات کرونا بر بخش تکافل
چهارشنبه, 17 شهریور 1400 10:16 تکافل بیمه اسلامی هیئت خدمات مالی اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران 1009

هیئت خدمات مالی اسلامی ([1]IFSB) در تاریخ ۶ آگوست ۲۰۲۱ اقدام به انتشار بیانیه‌ای در مورد اقدامات لازم در راستای کاهش اثرات بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ بر قسمت‌های معینی از بخش تکافل[2] (بیمه اسلامی) کرد.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، هیئت خدمات مالی اسلامی ([1]IFSB) در تاریخ ۶ آگوست ۲۰۲۱ اقدام به انتشار بیانیه‌ای در مورد اقدامات لازم در راستای کاهش اثرات بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ بر قسمت‌های معینی از بخش تکافل[2] (بیمه اسلامی) کرد. به عبارت دقیق‌تر، هدف بیانیه مذکور ارتقا و افزایش سطح نظارت و پاسخگویی در کشورهای حوزه‌های قضایی عضو این هیئت، به منظور کاهش اثرات منفی ناشی از بحران بیماری کووید ۱۹ و همچنین حصول اطمینان از وجود رهنمودی واضح، شفاف، مستمر و پیوسته برای صنعت تکافل (بیمه اسلامی) در محیط چالش برانگیز کنونی است.

بنابر اظهار هیئت خدمات مالی اسلامی که براساس سیاست‌های اتخاذ شده توسط کشورهای عضو در خصوص موضوع مزبور ارائه شده است، مقامات نظارتی ذی‌ربط در شرایط حساسی در راستای دستیابی به تعادل و توازنی مناسب در بین اولویت‌های رقابتی همچون حفظ ثبات مالی، مساعدت و یاری به متصدیان بخش تکافل و ارائه کمک به فعالان و ذی‌نفعان حوزه تکافل قرار دارند.

لازم به ذکر است که این بیانیه بخشی از برنامه در دست اقدام هیئت خدمات مالی اسلامی برای ارائه رهنمود سیاستی مناسب و همچنین به عنوان یک جعبه ابزار مرجع برای اعضا و صنعت خدمات مالی اسلامی است که در راستای جهت‌یابی مناسب با توجه به چالش‌های اقتصادی و نظارتی کنونی حرکت می‌کند. این نکته را نیز باید یادآور شد که این هیئت در ادامه اهداف خود پیامدهای ناشی از همه‌گیری بیماری مزبور را در بخش‌های مختلف دیگر همچون بانکداری اسلامی، بازارهای سرمایه اسلامی و تکافل مورد ارزیابی قرار خواهد داد و در صورت لزوم بیانیه‌های دیگری را نیز منتشر خواهد کرد.

جهت مشاهده این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید