انتشار نسخه روسی ۳ استاندارد IFSB
سه شنبه, 19 مرداد 1400 04:11 IFBS بانک توسعه اسلامی انتشارنسخه روسی 707

 

انتشار نسخه روسی سه استاندارد این هیأت تحت عناوین IFSB-12، IFSB-16 و IFSB-17 به همت و حمایت مداوم بانک توسعه اسلامی[1] انجام شده است.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از  پورتال بانکداری اسلامی، انتشار نسخه روسی سه استاندارد این هیأت تحت عناوین IFSB-12، IFSB-16 و IFSB-17 به همت و حمایت مداوم بانک توسعه اسلامی[1] انجام شده است.

به نقل از دکتر بیلو لاوال دانباتا، دبیر کل هیأت خدمات مالی اسلامی؛ نسخه روسی این سه استاندارد نشان‌دهنده تعهد شدید IFSB برای ایجاد علاقه و شناخت فزاینده مباحث مالی اسلامی در حوزه‌های مختلف در بین روسی‌زبانان در سراسر جهان است. سه استاندارد تازه ترجمه شده نقطه عطف دیگری در مسیر بهبود اجرای استانداردهای IFSB در کشورهای عضو می‌باشد.

انتشار نسخه روسی سه استاندارد IFSB شامل موارد زیر است:

۱- اصول راهنمای IFSB-12؛ در مورد دستورالعمل مدیریت ریسک نقدینگی برای موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی

۲- اصول راهنمای IFSB-16؛ دستورالعمل تجدیدنظر در مورد عناصر کلیدی در فرآیند ارزیابی موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی (به استثنای شرکت‌های بیمه اسلامی (تکافل) و طرح‌های سرمایه‌گذاری جمعی اسلامی)

۳-استاندارد IFSB-17؛ در زمینه ارائه اصول اصلی و اساسی تنظیم مقررات تأمین مالی اسلامی (بخش بانکداری)

ترجمه این سه سند حاکی از تعهد مستمر هیأت خدمات مالی اسلامی در راستای ارتقا و افزایش فرآیند اجرا و پیاده‌سازی استانداردها توسط اعضا است و در واقع بخشی از برنامه عملکرد استراتژیک ۲۰۱۹-۲۰۲۱ این هیأت می‌باشد.

اکثر استانداردها، اصول راهنما و یادداشت‌های به دو زبان انگلیسی و عربی منتشر شده‌است و هیأت خدمات مالی اسلامی به تدریج نسخه فرانسوی و روسی این استانداردها را ترجمه و در دسترس علاقمندان قرار می‌دهد. این اقدام ابتکارانه IFSB در حوزه ترجمه استانداردها، مکمل سایر فعالیت‌های اجرایی این نهاد از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح منطقه‌ای و کشوری، کمک‌های فنی، توصیه‌های سیاستی و آموزش‌های الکترونیکی می‌باشد.

 

جهت مشاهده این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید.

 

 

 

 


[1] Islamic Development Bank (IsDB)

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید