انتشار اولین نسخه گزارش دستورالعمل‌های اجرایی IFSB برای سال ۲۰۲۰
سه شنبه, 12 مرداد 1400 01:08 دستورالعمل های اجرایی IFBS انجمن مالی اسلامی هیئت خدمات مالی اسلامی 733

 دبیرخانه هیئت خدمات مالی اسلامی در تاریخ ۶ جولای ۲۰۲۱ اقدام به انتشار اولین نسخه گزارش دستورالعمل‌های اجرایی (IG[2])برای سال ۲۰۲۰ میلادی نمود.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، دبیرخانه هیئت خدمات مالی اسلامی ([1]IFSB) در تاریخ ۶ جولای ۲۰۲۱، اقدام به انتشار اولین نسخه گزارش دستورالعمل‌های اجرایی (IG[2]) برای سال ۲۰۲۰ میلادی، به عنوان سندی پشتیبان برای پیاده‌سازی استانداردها با بهره‌گیری از تجربیات کشورهایی همچون بحرین، اردن، عمان و قزاقستان کرد. هیئت خدمات مالی اسلامی با ابراز خرسندی از انتشار اولین گزارش دستورالعمل‌های پیاده‌سازی، گزارش مذکور را به عنوان گامی در راستای حمایت و اجرایی کردن استانداردهای این هیئت برای اعضای حوزه‌های قضایی عضو دانست.

گزارش مزبور نشان دهنده توسعه صنعت خدمات مالی اسلامی (IFSI[3]) و همچنین اجرای الزامات احتیاطی کلیدی براساس استانداردهای IFSB در چهار حوزه قضایی بحرین، اردن، عمان و قزاقستان است. لازم به ذکر است که پروژه IG به منظور ایجاد گذرگاهی آسان برای حوزه‌های قضایی عضو که مایل به ترویج صنعت خدمات مالی اسلامی و همچنین اجرای استانداردهای IFSB هستند طراحی شده است. با این حال، این گزارش خود سندی از مراحل و گام‌های اصلی چگونگی اجرایی‌سازی استانداردهای این هیئت توسط عوامل دخیل همچون مقامات مقرراتی و نظارتی می‌باشد. شایان ذکر است که تمرکز این گزارش بر زمینه‌های کلیدی که منجر به توسعه بانکداری اسلامی در کشورهای بحرین، اردن، عمان و قزاقستان شده است، همچون قوانین و قوانین، حاکمیت شرعی، توسعه زیرساخت‌های مدیریت نقدینگی، شبکه‌های ایمنی مالی، مدیریت موثر بحران و چهارچوب گزیر[4]، الزامات افشاگری، حکمرانی، حسابداری و حسابرسی و سایر موارد می‌باشد.

جهت مشاهده  این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[1] The Islamic Financial Services Board (IFSB)

[2] Implementation Guidelines

[3] Islamic financial services industry

[4] Resolution

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید