انتشار ۱٫۳۵ میلیارد دلار صکوک کوتاه‌مدت توسط IILM
جمعه, 22 اسفند 1399 22:25 صکوک انتشار صکوک IILM 819

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی، دومین حراج شرکت بین‌المللی اسلامی مدیریت نقدینگی (IILM) در سال ۲۰۲۱ با انتشار بالاترین میزان صکوک کوتاه‌مدت به ارزش ۱٫۳۵ میلیارد دلار به پایان رسید.

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی، دومین حراج شرکت بین‌المللی اسلامی مدیریت نقدینگی (IILM) در سال ۲۰۲۱ با انتشار بالاترین میزان صکوک کوتاه‌مدت به ارزش ۱٫۳۵ میلیارد دلار به پایان رسید. این در حالی است که ۴۰۰ میلیون دلار صکوک با دوره یک ماهه و نرخ سود ۰٫۲۵ درصد، ۵۰۰ میلیون دلار صکوک با دوره سه ماهه و نرخ سود ۰٫۳۵ درصد و ۴۵۰ میلیون دلار صکوک با دوره شش ماهه و نرخ سود ۰٫۴ درصد ارائه شده است.

این میزان انتشار صکوک به عنوان بالاترین اندازه انتشار از زمان آغاز به کار IILM قلمداد شده و نقطه عطف دیگری برای این شرکت محسوب می‌گردد. مشارکت و همکاری نزدیک شرکت بین‌المللی اسلامی مدیریت نقدینگی با معامله‌گران اولیه و سرمایه‌گذاران در مناطق مختلف منجر به تقاضای زیاد صکوک منتشرشده توسط آنها در شرایط فعلی بازار با نرخ پایین شده است.

شرکت مدیریت بین‌المللی نقدینگی اسلامی (IILM) مستقر در مالزی با هدف ایجاد ابزارهای مالی مطابق با احکام شریعت اسلامی برای کمک به بانک‌های اسلامی خارج از کشور در مدیریت نقدینگی کارامد و مؤثر و نیز تشویق به افزایش سرمایه‌گذاری در ژانویه سال ۲۰۱۱ رسماً آغاز به کار نموده است. سهامداران موسس این شرکت که توسط هیأت خدمات مالی اسلامی تأسیس شده، شامل بانک‌های مرکزی کشورها، مقامات پولی و نظارتی است و در حال حاضر، بانک‌های مرکزی کشورهای اندونزی، کویت، لوگزامبورگ، مالزی، قطر، موریس، نیجریه، ترکیه، امارات متحده عربی، بانک توسعه اسلامی و شرکت اسلامی برای توسعه بخش خصوصی (ICD) از اعضای شرکت مدیریت بین‌المللی نقدینگی اسلامی به شمار می‌روند.

با توجه به فعالیت گسترده این شرکت در استفاده از این ابزار مالی اسلامی، مجموع ارزش کل صکوک منتشرشده توسط IILM به ۳٫۵۱ میلیارد دلار رسیده و برنامه صکوک کوتاه‌مدت این شرکت توانسته است رتبه «A-1» را توسط موسسه رتبه‌بندی S&P کسب نماید.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

لیلا محرابی (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید