انتشار نسخ روسی سه استاندارد هیئت خدمات مالی اسلامی
دوشنبه, 04 آذر 778 13:51 استاندارد هیئت خدمات مالی اسلامی روسیه 850
Gallery Image 1

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت هیئت خدمات مالی اسلامی، این هیئت با اعلام خبر انتشار نسخه زبان روسی سه استاندارد IFSB-1، IFSB-18 و IFSB-19 از انتشارهای مذکور ابراز خرسندی کرد.

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت هیئت خدمات مالی اسلامی، این هیئت با اعلام خبر انتشار نسخه زبان روسی سه استاندارد IFSB-1، IFSB-18 و IFSB-19 از انتشارهای مذکور ابراز خرسندی کرد.

استاندارد IFSB-1 در مورد اصول راهنما مدیریت ریسک برای موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی (به جز موسسات ارائه‌دهنده خدمات بیمه) می‌باشد. استاندارد IFSB-18 در مورد اصول راهنمای بیمه اتکایی[1] اسلامی است و استاندارد IFSB-19 راهنمایی در رابطه با الزامات افشای محصولات بازار سرمایه اسلامی (اوراق صکوک و طرح‌های سرمایه‌گذاری جمعی اسلامی) می‌باشد.

دکتر دانباتا[2]، دبیرکل هیئت خدمات مالی اسلامی، انتشار نسخه زبان روسی استانداردهای مذکور را نشان دهنده تعهد قوی این هیئت در راستای ایجاد و افزایش علاقه و همچنین رسمیت بخشیدن به مباحث مالی اسلامی در بین روسی زبانان سراسر دنیا دانست.

دبیرکل هیئت خدمات مالی اسلامی خاطر نشان کرد که سه استاندارد تازه ترجمه شده نقطه عطفی در مسیر بهبود سرعت اجرا و پیاده‌سازی استانداردهای این هیئت در کشورهای عضو است. وی در بخشی از صحبت‌های خود این نکته را یادآور شد که ترجمه این سه سند حاکی از تعهد مستمر هیئت خدمات مالی اسلامی در راستای ارتقا و افزایش فرآیند اجرا و پیاده‌سازی استانداردها توسط اعضا که در واقع بخشی از برنامه عملکرد استراتژیک این هيئت می‌باشد، است.

پیشتر کلیه استانداردها، اصول راهنما و یادداشت‌های فنی این هیئت تنها به دو زبان انگلیسی و عربی منتشر شده‌است. در ادامه هیئت خدمات مالی اسلامی قصد دارد تا استانداردها، اصول راهنما و یادداشت‌های فنی خود را به صورت تدریجی به زبان روسی ترجمه نماید. همچنین دبیرخانه این هیئت با اعلام آدرس ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید از دریافت هرگونه نظر یا بازخورد در مورد کیفیت متن‌های ترجمه شده ابراز خرسندی کرده‌است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی‌ مراجعه نمایند.

زینب بیابانی (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید