اوراق بهادار اسلامی در لایحه بودجه ۱۴۰۰
چهارشنبه, 29 آبان 778 20:01 اوراق بهادار اسلامی لایحه بودجه لایحه بودجه 1400 انجمن مالی اسلامی ایران 881
Gallery Image 1

«اوراق بهادار اسلامی در لایحه بودجه ۱۴۰۰» به قلم وهاب قلیچ منتشر شده است که در آن به وضعیت اوراق بهادار اسلامی در بودجه سال آتی می‌پردازد.

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی، پژوهشکده پولی و بانکی به تازگی شماره ۱۶۲ از دوماهنامه تازه‌های اقتصاد را منتشر کرده است. در این شماره از نشریه یادداشت «اوراق بهادار اسلامی در لایحه بودجه ۱۴۰۰» به قلم وهاب قلیچ منتشر شده است که در آن به وضعیت اوراق بهادار اسلامی در بودجه سال آتی می‌پردازد.

در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم:

«در آذرماه سال جاری دولت لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را با این ادعا که این لایحه مبتنی بر واقعیت‌های امروز کشور و با نگاهی به آینده‌ای نزدیک و در تلاش برای بهبود آینده‌ای بهتر شکل گرفته است، به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. در این لایحه از ۸۴۱ هزار میلیارد تومان منابع بودجه عمومی، بیش از ۲۹۸ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری دارایی‌های مالی تامین خواهد شد که رشد حدود ۱۲۵ درصدی نسبت به لایحه بودجه سال ۹۹ دارد. در بند اول از قسمت منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی، ۱۲۵ هزار میلیارد تومان برای منابع حاصل از فروش و واگذاری انواع اوراق بهادار اسلامی مقرر شده است که از این مقدار، ۷۰ هزار میلیارد تومان بابت پیش‌فروش نفت یا سایر اوراق مالی اسلامی می‌باشد و این نشانگر آنست که دولت برای تامین مالی خود در سال آتی، نگاه ویژه‌ای به بازارهای مالی و انتشار اوراق بهادار اسلامی داشته است.»

علاقمندان می‌توانند جهت دریافت این یادداشت به این نشانی و جهت خرید شماره ۱۶۲ دوماهنامه تازه‌های اقتصاد به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید