تفاهم‌نامه همکاری IFSB و IILM برای رشد صنعت مالی اسلامی
شنبه, 04 بهمن 1399 05:30 صنعت مالی اسلامی تفاهم نامه 1088

ادامه همکاری میان دو نهاد هیئت خدمات مالی اسلامی و شرکت بین‌المللی اسلامی مدیریت نقدینگی  به منظور ادامه همکاری و دستیابی به اهداف مورد در راستای توسعه صنعت خدمات مالی اسلامی کلید خورد.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، ادامه همکاری میان دو نهاد هیئت خدمات مالی اسلامی[1] (IFSB) و شرکت بین‌المللی اسلامی مدیریت نقدینگی(IILM)[2] با تمدید تفاهم‌نامه قبلی برای دومین‌بار در ۱۶ دسامبر سال ۲۰۲۰، به منظور ادامه همکاری و دستیابی به اهداف مورد در راستای توسعه صنعت خدمات مالی اسلامی کلید خورد. این اقدام گامی مثبت برای دستیابی به اهداف و وظایف هر دو نهاد جهت تقویت و ارتقای ثبات و انعطاف‌پذیری صنعت خدمات مالی اسلامی به‌ویژه در شرایط دشوار به شمار می‌رود.

به گفته دبیر کل هیئت خدمات مالی اسلامی، مزایا و اهمیت این همکاری برای هر دو نهاد به اثبات رسیده است و این تفاهم‌نامه فرصتی برای سازماندهی فعالیت‌های مشترک و ارائه برنامه‌های با کیفیت آموزشی و توسعه‌ای و همچنین افزایش تخصص و دانش کافی برای حمایت از توسعه صنعت خدمات مالی اسلامی (IFSI)[3] فراهم می‌کند.

حوزه همکاری این تفاهم‌نامه شامل موارد ذیل می‌باشد:

-         تبادل بیشتر اطلاعات، تحقیقات و آموزش صنعت خدمات مالی اسلامی از طریق سازماندهی مشترک و میزبانی کنفرانس‌ها، پنل‌های تخصصی و سمینارها، برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای مقامات نظارتی و مقرراتی در کشورهای عضو؛

-         افزایش تخصص و دانش کافی برای انجام مأموریت‌های مشترک و پشتیبانی از توسعه بازار و سایر فعالیت‌ها از طریق به اشتراک‌گذاری داده‌های بازار سرمایه اسلامی و اجرای پروژه شاخص‌های مالی اسلامی (ساختاری و احتیاطی) توسط IFSB؛

-         تبادل بیشتر اطلاعات و دانش بین دو نهاد از طریق افزایش انتشارات، تحقیق و ارزیابی مشترک و تهیه مقالات فنی و سایر رویدادهای مشترک.

هیئت خدمات مالی اسلامی در سال ۲۰۱۰، تأسیس IILM را در راستای مأموریت خود برای تقویت و هماهنگی توسعه ابزارها و رویه‌ها برای انجام عملیات کارآمد و مدیریت مناسب ریسک و همچنین تشویق همکاری میان کشورهای عضو به منظور توسعه صنعت خدمات مالی اسلامی، تسهیل نمود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی بهاین نشانی مراجعه نمایند.

لیلا محرابی (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)



[1]The Islamic Financial Services Board (IFSB)

[2]- International Islamic Liquidity Management Corporation (IILM)

[3]- Islamic financial services industry (IFSI)

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید