تفاهم‌نامه همکاری IFSB و BIBF جهت توسعه ثبات خدمات مالی اسلامی
دوشنبه, 15 دی 1399 02:14 IFSB BIBF ثبات خدمات مالی اسلامی مالی اسلامی بین الملل 914

بر اساس اعلام سایت IFSB، تفاهم‌نامه جدید در راستای تعهدات IFSB برای ارتقاء ثبات و انعطاف‌پذیری صنعت خدمات مالی اسلامی ایجاد شده است.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی ادامه همکاری میان دو نهاد هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB) و موسسه بانکداری و مالی بحرین (BIBF) با تمدید تفاهم‌نامه قبلی برای سومین بار در ۲۶ نوامبر سال ۲۰۲۰، به منظور تقویت و ارتقای ثبات خدمات مالی اسلامی در هر دو نهاد مالی از طریق تبادل بیشتر اطلاعات، تحقیقات و آموزش صنعت خدمات مالی اسلامی کلید خورد. تداوم این همکاری، نشانگر تعهد هر دو نهاد در افزایش آگاهی و ارتقای روش‌های تأمین مالی اسلامی بر اساس پتانسیل بالای آن برای پیشرفت در صنعت خدمات مالی است.

به گفته مدیر BIBF، مزایا و اهمیت این همکاری برای هر دو نهاد به اثبات رسیده است و گامی مثبت در جهت ارائه برنامه‌های با کیفیت آموزشی و توسعه‌ای و همچنین افزایش تخصص و دانش کافی برای تسهیل اجرای استانداردهای هیئت خدمات مالی اسلامی به شمار می‌رود.

اولین تفاهم‌نامه و همکاری میان IFSB و BIBF به منظور هم‌افزایی توسعه و ثبات خدمات مالی اسلامی در ۲۲ مارس سال ۲۰۱۲ با موفقیت آغاز گردید و دومین تفاهم‌نامه در ۲۲ اکتبر سال ۲۰۱۷ کلید خورد.

این تفاهم‌نامه جدید نیز در راستای تعهدات IFSB برای ارتقاء ثبات و انعطاف‌پذیری صنعت خدمات مالی اسلامی ایجاد شده است و از طریق برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها و سایر رویدادهای مشترک اقدام به افزایش آگاهی و توسعه ظرفیت‌های عملیاتی تأمین مالی اسلامی می‌پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید