دکتر صالح‌آبادی: پذیره‌نویسان اوراق اسلامی به فروش اوراق متعهد می‌شوند
چهارشنبه, 12 شهریور 1399 17:29 کمیته فقهی اوراق اسلامی اوراق بهادار اسلامی پذیره نویسی اوراق اسلامی 925

عضو شورای فقهی بانک مرکزی: دولت به جای استفاده از منابع بانک مرکزی – افزایش پایه پولی و نقدینگی – می‌تواند از منابع بازار سرمایه برای جبران کسری بودجه استفاده کند.

به گزارش انجمن مالی اسلامی به نقل از رادیو اقتصاد، علی صالح‌آبادی، در مصاحبه تلفنی با برنامه «روی خط اقتصاد» گفت: اوراق اسلامی با نرخ سود ۱۸ درصد منتشر می‌شود. شرکت‌های تامین سرمایه و سایر نهادهای مالی می‌توانند با تعهد به پذیره‌نویسی اوراق اسلامی در فضای رقابتی با کار درگیر شوند.

وی ادامه داد: نهادهایی که پذیره‌نویسی اوراق اسلامی را قبول می‌کنند، باید این اوراق را در بازار عرصه کنند و به فروش برسانند و اگر این اوراق فروش نرفت خودشان بخرند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تاکید کرد: پذیره‌نویسان اوراق اسلامی به فروش این اوراق متعهد می‌شوند. حداقل حجم سفارش اوراق اسلامی ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه اوراق اسلامی یکی از بهترین روش‌های برای تامین مالی دولت به شمار می‌آید، اظهار داشت: دولت به جای استفاده از منابع بانک مرکزی(افزایش پایه پولی و نقدینگی)می‌تواند از منابع بازار سرمایه برای جبران کسری بودجه استفاده کند.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی تصریح کرد: به نظر من اوراق اسلامی با حضور نهادهای مالی با موفقیت مسیر فروش را پیش می‌گیرد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به اینکه ساز و کار فروش اوراق نقدینگی را از سطح جامعه جذب می‌کند، توضیح داد: قرار نیست که بانک مرکزی اوراق اسلامی را جذب کند و پول‌های ناشی از آن را قفل نگاه دارد.

صالح‌آبادی تاکید کرد: فروش اوراق اسلامی سیاستی پولی نیست و تنها هدف از این کار به تامین کسری بودجه دولت ختم می‌شود.

وی ادامه داد: در زمانی که میزان فروش نفت ایران کاهش پیدا کرده است، فروش اوراق اسلامی می‌تواند کمک‌ حال دولت باشد.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید