عملکرد بانک اسلامی شارجه در سه ماهه اول ۲۰۲۰
یکشنبه, 21 ارديبهشت 1399 13:57 بانکداری اسلامی امارات بانکداری اسلامی بین الملل بانک اسلامی شارجه عملکرد بانکداری اسلامی 990

بانک اسلامی شارجه عملکرد خوبی در سه ماهه اول ۲۰۲۰ داشته بطوری که ارزش کل دارایی‌های بانک با افزایش ۶٫۵ درصدی به ۱۳٫۵ میلیارد دلار و سود خالص به ۴۲ میلیون دلار رسیده است.

بر اساس اعلام آژانس خبری امارات (WAM)[1]، ارزش کل دارایی‌های بانک اسلامی شارجه (SIB)[2] در پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به ۱۳٫۵ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال قبل رشد  ۶٫۵ درصدی را تجربه نموده است. این در حالی است که دارایی‌های نقدشونده با ارزش ۲٫۶ میلیارد دلار نزدیک به ۲۰ درصد از کل دارایی‌های بانک را تشکیل می‌دهد.

سود خالص بانک اسلامی شارجه، علی‌رغم بحران ناشی از کرونا در سه ماهه اول ۲۰۲۰ به ۴۲ میلیون دلار رسیده است که نسبت به سال قبل رشد ۱٫۳ درصدی را تجربه نموده است. در این میان، با وجود نوسانات و عدم ثبات در بازارهای سرمایه منطقه‌ای و جهانی، تسهیلات اعطایی این بانک در حوزه تأمین مالی اسلامی با افزایش ۱۲٫۲ درصدی نسبت به سال قبل از ۸۴۴ میلیون دلار به ۷٫۷ میلیارد دلار رسیده است. علاوه بر این، این بانک توانسته است در جذب سپرده‌ها طی سه ماهه اول ۲۰۲۰، موفق عمل نماید و ارزش میزان سپرده‌های خود را با افزایش ۱۵٫۳ درصدی به ۱٫۵ میلیارد دلار نزدیک نماید.

بانک اسلامی شارجه در سال ۱۹۷۵ به عنوان بانک ملی شارجه شروع به فعالیت نمود و از سال ۲۰۰۲ به عنوان اولین بانک اسلامی به ارائه خدمات و محصولات منطبق با شریعت پرداخت. در حال حاضر این بانک حدود ۳۵ شعبه در داخل امارات دارد و تعداد اين شعبه‌ها روزبه‌روز در حال افزایش می‌باشد. اين بانك به واسطه شركت‌های سرمايه‌گذاری توانسته است در بازارهای تركيه، آمريكا و بحرين نیز فعاليت داشته باشد و توسعه شعبه‌های آن در كشورهای ديگر همچون عمان در دستور كار آنها قرار دارد.

علاقمندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

لیلا محرابی (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)

[1] - Emirates News Agency

[2] - Sharjah Islamic Bank (SIB)

منبع: پورتال بانکداری اسلامی

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید