بررسی ابعاد فقهی-حقوقی اوراق گام (گواهی اعتبار مولد)
شنبه, 19 بهمن 1398 16:12 گواهی اعتبار مولد اوراق گام بررسی فقهی اوراق گام حسین میثمی ابعاد حقوقی اوراق گام 1578

ایده استفاده از ابزار «گواهی اعتبار مولد (گام)» با هدف ابزارسازی برای تأمین اعتبار واحدهای تولیدی در قالب زنجیره تأمین، در جلسات کمیته نقدینگی بانک مرکزی مطرح شد و...

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی، دوماهنامه تازه‌های اقتصاد در جدیدترین شماره خود (شماره ۱۵۸) یادداشتی با عنوان «ابعاد فقهی-حقوقی اوراق گام» به قلم حسین میثمی منتشر کرده است. در این یادداشت می‌خوانیم:

« سال ۱۳۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «رونق تولید» نام‌گذاری شده و به همین دلیل این انتظار طبیعی از شبکه بانکی و بانک مرکزی کشور وجود دارد که با حداکثر توان از فعالیت‌های مولد اقتصادی حمایت کنند. با این حال به دلیل وجود برخی مشکلات در صنعت بانکی، تامین مالی فعالیت‌های تولیدی به ویژه در حوزه سرمایه در گردش با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه است.

در این راستا ایده استفاده از ابزار «گواهی اعتبار مولد (گام)» با هدف ابزارسازی برای تأمین اعتبار واحدهای تولیدی در قالب زنجیره تأمین، در جلسات کمیته نقدینگی بانک مرکزی مطرح شد و پس از تائید ابعاد فقهی آن در شورای فقهی بانک مرکزی، در نهایت در تاریخ ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸ به تائید شورای پول و اعتبار رسید. بر این اساس، در این یادداشت تلاش می‌شود تا به اختصار به بررسی ماهیت و ابعاد فقهی-حقوقی اوراق گام به عنوان راهکار جدید تامین مالی زنجیره تولید پرداخته شود. »

علاقمندان می‌توانند این یادداشت را از این نشانی دریافت نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید