شفاف‌سازی فروش اموال بانک‌ها از مسیر بورس کالا
شنبه, 23 آذر 1398 09:54 شفاف‌سازی بورس کالا واگذاری اموال بانک علی صالح‌آبادی بورس 1003

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران: مهمترین ویژگی عرضه اموال مازاد بانک ها و اموال دولتی در بورس کالا ایجاد شفافیت در معاملات است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به تازگی امکان عرضه اموال مازاد بانک ها از طریق بورس کالا را مطرح کرده است که علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران این رویداد را به عنوان اقدامی در راستای شفاف‌سازی واگذاری اموال بانک ها قلمداد می کند که نیاز است این اقدام از سوی وزیر اقتصاد به بانک ها بخشنامه شود.

دکتر صالح آبادی گفت: مهمترین ویژگی عرضه اموال مازاد بانک ها و اموال دولتی در بورس کالا ایجاد شفافیت در معاملات است. در واقع این اتفاق در بورس کالا باعث می شود تا هر فردی که متقاضی خرید اموال دولتی و اموال بانک هاست بداند که در یک بستر شفاف و در زمانی مشخص و رقابتی برابر می تواند اموال را بخرد و هیچ شبهه ای هم در معاملات وجود نداشته باشد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه فروش اموال بانک ها در بورس به سود بانک ها و خریداران است، افزود: با توجه به اینکه عرضه کنندگان اموال بانک ها هستند و مکانیسم حراج نیز شفاف است، طبق قوانین و مقررات به شکل حراج و رقابتی این اتفاق صورت می گیرد و در وهله نخست شفافیت و سرعت در فروش اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: به مرور و با انجام چند معامله نخست همه متوجه می شوند که اموال بانک ها و دولت در بورس کالا به فروش می رسد و این اتفاق به بانک ها در امر بازاریابی و سهولت فروش کمک ویژه ای می کند و برای خریداران نیز شرایطی یکسان و شفاف را فراهم می سازد.

صالح آبادی با بیان اینکه در سال ۹۱ دستورالعمل عرضه اموال دولت و بانک ها در بورس تصویب شد اظهار داشت: اکنون این اقدام در دست اقدام است که امیدواریم بانک ها از طریق بورس اموال خود را به فروش برسانند که هم به نفع اقتصاد است و هم بازاری شناخته شده متولی فروش اموال می شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در پایان اعلام کرد بهترین اقدام این است که وزیر اقتصاد این اتفاق را به تمام بانک ها بخشنامه کند تا اموال خود را از طریق مکانیسم بورس به فروش برسانند زیرا ضمن تسریع در فروش اموال، خریداران نیز با خیال راحت در عرضه و رقابت مشارکت خواهند کرد.

منبع: ایرنا

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید