داده‌های آماری بانکداری اسلامی؛ سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹
پنج شنبه, 16 آبان 1398 16:05 IFSB داده های بانکداری اسلامی داده های بانکی هیئت خدمات مالی اسلامی 1059

هیئت خدمات مالی اسلامی داده‌های آماری مربوط به سلامت مالی و رشد نظام بانکداری اسلامی را تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی برای کشورهای عضو منتشر کرد.

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت IFSB[The Islamic Financial Services Board]، هیئت خدمات مالی اسلامی داده‌های آماری مربوط به سلامت مالی و رشد نظام بانکداری اسلامی را تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی برای کشورهای عضو در بانک اطلاعاتی این هیئت منتشر کرد. این انتشار که چهاردهمین انتشار داده‌های آماری توسط IFSB در قالب پروژه [Prudential and Structural Islamic Financial Indicators] PISIFIs (شاخص‌های ساختاری و احتیاطی مالی اسلامی) است بازه زمانی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ میلادی تا سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی را پوشش می‌دهد.

در حال حاضر در پروژه PISIFIs  داده‌های آماری کشورهای افغانستان، بحرین، بنگلادش، برونئی، مصر، اندونزی، ایران، اردن، قزاقستان، کویت، لبنان، لیبی، مالزی، نیجریه، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سودان، ترکیه، امارات متحده عربی و انگلستان گردآوری شده‌است.

دبیرکل IFSB، بیلو لاوال دانباتا، در رابطه با این پروژه اظهار داشت: دبیرخانه هیئت خدمات مالی اسلامی به طور مرتب نسبت به انتشار داده‌های آماری بانکداری اسلامی کشورها با تمرکز بر کاهش فواصل زمانی انتشار، اقدام می‌کند.

در ادامه دبیرکل هیئت خدمات مالی اسلامی ضمن قدردانی از  همکاری و مساعدت اعضای کارگروه این پروژه تاکید کرد که از اعضای این کارگروه انتظار می‌رود که فرآیند جمع‌آوری، و انتشار به موقع داده‌های آماری را در دستور کار خود قرار دهند.

شایان ذکر است در حال حاضر کارگروه پروژه PISIFIs شامل نمایندگانی از ۲۴ کشور عضو هیئت خدمات مالی اسلامی است که نقش مهمی در تسهیل فرآیند جمع‌آوری داده‌های بانکداری اسلامی دارند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

منبع: پورتال بانکداری اسلامی

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید